Yxa på menyn

Inlägg #1: Postat: 2008-06-24 23:35:00
Sunny
Men sedan? Det finns människor som jag inte vill se vandra omkring fria i vårt samhälle därför att de ganska säkert finner nya offer.
Efter så allvarliga brott som de du nämner skulle jag inte vilja möta de här männen i frihet efter så kort tid.
Några medmänniskor är så sjuka att de aldrig bör släppas ut i frihet.Däremot ska de förvaras o ev vårdas humant.
Inlägg #2: Postat: 2008-06-24 23:39:00
Sunny
Jag har tagit ställning inom min egen familj:pappa var pedofil hela livet o det kan enligt min mening ingenting ändra.Jag kunde förlåta honomövergreppet på mig men jag har ingen rätt att förlåta åt ett enda av hans andra offer. När han kom ut ur fängelset var han alltid snabb att hitta nya offer.Vad göra med sådana? Jag vet helt enkelt inte.men jag vill inte ha dem runt mina barn o barnbar
Inlägg #3: Postat: 2008-06-26 11:23:00
Ramona Fransson
Det finns en, i mina ögon, naiv tanke, hos många att det går att förbättra människor. Ja, det är möjligt, under ideala förhållanden. Sådan ideala förhållanden existerar dessvärre inte. Därför är jag av den åsikten att eftersom det inte existerar dessa efterfrågade ideala förhållanden, måste man se vad som finns för att eventuellt rehabilitera en svårt störd människa, utifrån detta sedan bedöma riskerna. Inte göra en riskbedömning som om vi levde i landet Utopia.
Laddar...