SL svarar "Inför nolltaxa"

Den här tråden diskuterar artikeln SL svarar "Inför nolltaxa".
Inlägg #1: Postat: 2001-10-10 15:06:00
Fredrik Jung Abbou
Klockrent! Mkt bra svar! Javla EgoistSyndikalist som anser att hans stad som han bor i ska dranera skatterna sa att han aker gratis T-Bana samt att vakterna behovs annorstades. Hade inte han o hans tattar till polare tjuvakt hade de kunna hjelpa sjukhus istellet tex. Jag tror de flesta hellre betalar an ser sin skatt ga upp ytterligare nastan oberoenda av inkomst. Det klmmer nog mer i att de vill kunna aka samhellets T-bana men de vill inte betala for sig.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-10 16:35:00
tobias
du glömmer att det även leder till debatter och att det är en sorts protest från det fattiga folket som inte är i majoritet och därmed inte kan påverka med parlamentariska metoder.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-10 16:44:00
exec
Fint mothugg...
Inlägg #4: Postat: 2001-10-11 02:06:00
Eva
"Någon gratis kollektivtrafik finns inte och kommer aldrig att finnas. Buss- och tågförare kommer aldrig att arbeta utan lön." Något mer absurt argument har jag aldrig hört.. tycker du det var ett relevant inlägg i debatten? Du kunde lika gärna sagt "Det är alltid roligt när det snöar på julafton." Också sant och lika relevant.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-11 09:28:00
Stefan Holmqvist
"finns det goda möjligheter att arbeta med parlamentariska metoder" Autopilotsvar från en STHLM-byråkrat. Du får det att låta som ett privilegium!!!! Hur ni anstår er att gå ut offentligt och försvara tunnelbanan efter alla förseningar, prishöjningar, fascistiska biljettkontrollanter och misshandelsfall från antingen passagerare eller säkerhetsvakter är för mig ett mysterium. Inte undra på anarkismen ligger och gror som mögel på fikonet.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-11 18:05:00
Lisa
Jag tycker vi ska va tacksamma att vi har en 50-50 losning dar vi alltsa betalar halva biljettpriset nar vi aker. Och jag ar inte sugen att betala for de idioter som haller pa och tjyvaker.
Enda problemet med kollektiv trafik subventionerad av staten ar att pressen och konkurrensen inte blir lika hard. De senaste aren har det tex varit valdigt mycket forseningar, vilket ni inte jobbat med tillrackligt.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-16 02:59:00
Linus
Finns det ingen mer än jag som bara plankar bara för jag inte har lust att betala? Jag har inga åsiktsrelaterade orsaker-ursäkter för att planka. Jag kan inte rättfärdiga mitt plankande. Jag är helt egoistisk i det här fallet. Jag kanske har råd med nån öl till på krogen, men det har jag iallafall. Sug på den...
Inlägg #8: Postat: 2001-10-17 14:20:00
Jna-Eric Nilsson
Håller med dig i princip. Men det finns faktiskt helt skattefinansierad lokaltrafik både i Sverige och utomlands och det har inget med förarnas löner att göra. Ville bara säga det!
Inlägg #9: Postat: 2001-10-17 14:22:00
Jna-Eric Nilsson
Håller med dig i princip. Men det finns faktiskt helt skattefinansierad lokaltrafik både i Sverige och utomlands och det har inget med förarnas löner att göra. Ville bara säga det!
Inlägg #10: Postat: 2001-10-17 14:22:00
Jan-Eric Nilsson
Laddar...