|
Inlägg #1: Postat: 2008-06-21 19:07:00
|
|
GunnarL |
Maud Olofsson har utvecklats till en riktig "Führerin" som ser som sin främsta uppgift att trakassera och förfölja sjuka och arbetslösa människor! FRA-lagen är däremot bra och de flesta artiklar som skrivits här på Sourze är präglade av okunnighet och hysteri!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-06-21 19:10:00
|
|
GunnarL |
f/ Jag menade naturligtvis de artiklar som skrivits i det här ämnet FRA:s rätt att avlyssna utlandstrafik. Inte artiklarna generellt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-06-21 20:43:00
|
|
ArHo |
1/ Bra inlägg Gunnar jag tycker faktiskt som du, trots att jag inte har några sympatier med något politiskt parti. Däremot säger jag inte att samtliga partier inte har något vettigt att komma med tvärtom det finns bra politiska synsätt i alla partier mer eller mindre.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-06-21 20:47:00
|
|
Janne B |
Nästan alla bilar är bra om det sitter bra o nyktert folk vid ratten annar så.. Jag skulle gilla FRA bättre om GunnarL var chef där. Nuvarande chefen ger ett väldigt konstigt intryck i SVT,,
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-06-21 21:44:00
|
|
GunnarL |
4/ Janne, där ser man. Jag hörde honom på radio och fick ett gott intryck. FRA har avlyssnat radiotrafik till och från utlandet i 60 år. Vad som har skett nu är att de fått lagstadgad rätt att avlyssna även vår moderna tids kommunikationsmedia. Inget märkvärdigt med det! Att sen en del kommentatorer här på Sourze tror att de inte kan skicka ett SMS eller ringa ett mobilsamtal utan att bli avlyssnade är ju enbart hysteriskt dumt och okunnigt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-06-21 21:47:00
|
|
GunnarL |
f/ För övrigt är jag ganska trött på allt snack om den personliga integriteten. Oavsett om det gäller att avslöja fuskare i de sociala bidragssystemen eller uppsättandet av övervakningskameror för att motverka brott så hänvisas högljutt till att det skadar "den personliga integriteten"! Fuskare och brottslingar förtjänar ingen personlig integritet - de skall helt enkelt åka dit!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-06-21 22:31:00
|
|
Janne B |
GunnarL/ Om denna militära organisation som heter FRA upptäcker att brott planeras eller redan har verkställts, vad ska de göra då? Ja enligt vissa bud ska de genast anmäla detta till vår civila polis. Men flera i riksdagen anser att det får de absolut inte göra! Hur tolkar du GunnarL de nya reglerna.?? / Hur samarbetet mellan miltär och polis varit fram till nu synes helt oklart!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-06-21 23:22:00
|
|
GunnarL |
7/ Janne B, Gå in på www.fra.se och läs på lite! Försvarets radioanstalt är ingen militär organisation utan en civil. Läs på, i stället för att fästa Dig vid en massa okunniga domedagsprofetior.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-06-22 01:11:00
|
|
Janne B |
Det är ganska lätt att tro att Försvaret är militärt ;-. Men visst kan jag läsa på lite till vid morgonrodnaden. Men jag har läst mkt i ämnet och jag är kronisk nyhetslyssnare på både SR och SVT....så lat är jag inte.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-06-22 01:16:00
|
|
Janne B |
1 Gunnar L/ Nog är det märkligt att ett ganska vanligt tyskt ord som "Führerin" 65 år efter kriget kan användas som skällsord. Det finns väl några andra tyska ord som vi använder på samma sätt. Men har vi motsvarande på engelska och franska???
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-06-22 06:57:00
|
|
Kent Katt |
Jag hoppas att Måddan insjuknar i en plågsam sjukdom som till slut släcker hennes liv.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-06-22 11:16:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Till 10
Tyskarna är väldigt måna om att bägge könen räknas, och därför säger man "ledarinna" om kvinnliga chefer, istället för "ledare" .
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-06-22 19:51:00
|
|
Daniel Wijk |
Den personliga integriteten finns med bland de mänskliga rättigheterna. Enbart i diktaturer så anser man att det är någonting larvigt som folk inte har rätt till se brott och straff för kopplingen till förbrytare. Har man ingen insikt kan man gå i GunnarL;s ledband och hurra för demokratins sönderfall...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-06-22 20:22:00
|
|
GunnarL |
13/ Daniel, om du inte är grovt kriminell eller terrorist med utlandskontaker så kan du nog sova lugnt även i fortsättningen. Vi har tack och lov en lagstiftning och en rättsuppfattning som garanterar de mänskliga rättigheterna i mycket hög omfattning. Se dig lite runt i världen så inser du vilket oerhört fint land du lever i! Du verkar inte förstå vare sig avlyssningens syfte eller varför man inför lagen.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-06-23 20:35:00
|
|
Lars Nilsson |
11/ Den oerhört höga nivån på Kent Katts inlägg visar på ett bra sätt hur vänstern tänker. Denna sant humanistiska rörelse. Läs hans inlägg en gång till!!!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-06-25 22:34:00
|
|
Kent Katt |
En person som Måddan påverkar så många människor negativt att hennes omdedelbara hädanfärd är en nåd att stilla bedja om, Lasse. Amen.
|
| |