FRA-lag skulle öppna för missbruk

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2008-06-18 09:55:00
west-d
15/...att jag/vi oxå blivit el blir avlyssnade är för jag har kontakt med min xxx flera gånger per dygn, vi har alltid haft god kontakt.Men vi har inte samma inställning då det gäller kriminella saker mm. "Andra" ringer mig oxå det kan då gälla tex "bråk" av olika slag som xxx och xxx är inblandade i, vilket jag flera gånger har lyckats fixat till så det blivit lungt, i vissa lägen kan man inte alltid ringa polis pga att det skulle förvärra det..
Inlägg #22: Postat: 2008-06-18 09:57:00
Jocke S
Visst, det behövs ökade resurser mot terrorism och internationell kriminalitet. Men hur de resurserna effektivast skall se ut kan man diskutera om. OCH om det kan missbrukas, som kampen mot terrrosim idag! Vad FRA skriver är en annans sak, de är inte valda av oss.
Inlägg #23: Postat: 2008-06-18 09:57:00
Jocke S
Det är bra att det finns politiker som reagerar. Maria W är inte den enda i riksdagen folk från C och just därför skall förslaget nu ses över! Detta är förstås demokratiskt en fördel. Köp aldrig den politiska grisen i säcken. Det kan visa sig vara en hund begraven.
Inlägg #24: Postat: 2008-06-18 10:02:00
west-d
Jocke..det är en hemsk verklighet i det kriminella, det är mycket nödvändigt att de blir rejält "övervakade"..
Inlägg #25: Postat: 2008-06-18 10:02:00
Inger Olsson
20 Okej... Jag menade OM jag hade varit i en sådan situation som förälder så hade det varit en sorg. Alltså: som f ö r ä l d e r delar jag din sorg. Men min väninnans son har det gått rejält illa för.
Det låter kanske gammalmodigt för dig, men själv, som förälder o med erfarenhet av arbete med bl a kriminella o psykotiska
Inlägg #26: Postat: 2008-06-18 10:03:00
Inger Olsson
forts/ ungdomar så hade jag endast 1 direkt krav: Jag krävde att få veta vem mina ungar umgicks med. Jag tillät INTE att de gjorde "sina egna val hur de vill leva å vilka de vill umgås med", som du skriver ovan. Det ansåg jag inte de hade tillräcklig erfarenhet av
Inlägg #27: Postat: 2008-06-18 10:03:00
Inger Olsson
forts/ Men nu är de vuxna o jag blandar mig inte ett dugg i deras liv. Och det går också mycket bra för dem. Jag kan gå ut o ta en öl med min dotter. Vi kan "rocka fett ihop" på dansgolvet.
Förstå mig rätt: det handlar inte om att vara efterklok, men jag tror att föräldrar har de sista 20 åren varit rädda för att ställa krav, att leda sina barn i denna "djungel"...
Inlägg #28: Postat: 2008-06-18 10:05:00
west-d
27/...min xxx är 27 år jag ger aldrig upp så länge det finns liv finns hopp..
Inlägg #29: Postat: 2008-06-18 10:06:00
Inger Olsson
21 och jag antar att droger är inblandade? Jag VET föräldrar som till sist har fått klippa av bandet med sina avkommor p g a missbruket...
Min personliga erfarenhet är att det finns gränser på vad föräldrar ska ställa upp på.
Inlägg #30: Postat: 2008-06-18 10:08:00
Inger Olsson
22 Du viftar ju bort sakfrågan!
Inlägg #31: Postat: 2008-06-18 10:11:00
Jocke S
24 Absolut! Men är detta det bästa sättet, och med en massa kostsamt spill? I övrigt en intressant diskussion här...Mer kontroll av ungdomar, mer kontroll av politiker, prioritera resurserna mot internationell kriminalitet. Men visst måste en del "spill" accepteras. Själv har jag ekologiskt mjöl i påsen...
Inlägg #32: Postat: 2008-06-18 10:12:00
west-d
Inger..naturligtvis brydde man sig vilka de umgicks med som barn å tonåringar, vi hade ALLTID öppet för xxx att ta hem kompisar, visst fanns mindre bra vänner de blev det ju diskution om mm men de var få. Vi har verklign försökt leda rätt i djungeln..å fortsätter med det..
Inlägg #33: Postat: 2008-06-18 10:14:00
west-d
Bra Jocke fortsätt med det mjölet..
Inlägg #34: Postat: 2008-06-18 10:14:00
Jocke S
Och Reinfeldt har tvingats backa... Jag såg när han tvålade till Sahlin om "vem är skeppare på skutan". Det var inte snyggt! Ger vatten på kvarn åt de som talar om "gubbvälde"...
Inlägg #35: Postat: 2008-06-18 10:19:00
Inger Olsson
Jocke S: jag kan hålla med om att diskussionen kring FRA-lagen har varit otydlig men för tusan M W m fl gör väl inte saken bättre med att sprida desinformation?
Sen ska vi vara tacksamma för att vi har en demokrati så att det går att lyfta osäkerheten ovanför vattenytan!
Inlägg #36: Postat: 2008-06-18 10:26:00
Inger Olsson
west-d: din son är nu 27... tillägg till 29 Föräldrar - i synnerhet mammorna! - måste också inse att klippa av banden o låta ungen bli vuxen. Er relation låter destruktiv i mina öron. Om du visste hur många sådana relationer jag har stött på i livet. Dags för er att ta timeout? Det här kan låta grymt för dig, men jag menar det av mycket, mycket god avsikt. För grabbens skull o för er/din skull...
Undrar också om inte t ex polisen, sociala myndigheter uppmanat dig/er till samma sak?
Inlägg #37: Postat: 2008-06-18 10:28:00
Jocke S
OK, jag vet inte riktigt vad desinformationen beror på i artikeln, men det är inte alls omöjligt att du har rätt där. Som en "desperat motvikt". Så fungerar ju politiker i gemen, liksom företag: Genom falsk marknadsföring. Och som sagt, absolut att vi måste göra något åt maffiaväldet!
Inlägg #38: Postat: 2008-06-18 10:39:00
Inger Olsson
forts/ 36 det är inget personligt mot dig west-d det måste man alltid klargöra för kvinnor ;- utan det är min klara uppfattning baserat på alltför bister verklighet om destruktiva r e l a t i o n e r.
Inlägg #39: Postat: 2008-06-18 10:39:00
Inger Olsson
Tack för pratstunden. Nu ska jag gå o måla.
Inlägg #40: Postat: 2008-06-18 10:45:00
west-d
36; Inger...min/vår son är 23 å har down syndrom mm så det är inte han, det du skriver låter inte grymt pga att det ej kommer att ske, nej varesig polis, soss har uppmanat oss till det, det är faktiskt BRA att hon har oss det är oxå ett typ lite gammal modigt tänkande, men det beror oxå på vilken relation man har, alla "fall" är olika. Det är oxå viktigt för lilla syster 18 år på flera sätt bla så är vi en familj mm.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...