Islam och jämställdhet

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2008-06-17 23:21:00
Valdemar J
Artikeln handlar inte alls om huruvida muslimer är "hjärntvättade" eller inte. Men du ska ha beröm för att du försökte i alla fall, lille busgrabben där!
Inlägg #2: Postat: 2008-06-18 02:03:00
ArHo
Valdemar J, i många år har jag försökt särskillja Muslimer ifrån muslimer eftersom de har olika profeter att tillbedja. Man skall ha klart för sig att jag tycker synd om de människor som tyr sig till Islams lära som har väldigt lite med religion att göra, såvida man iinte ser den politiska ideologin i Koranen, får de väl kalla det för religion och därmed så är de hjärntvättade med sin tro!
Inlägg #3: Postat: 2008-06-18 02:09:00
ArHo
2/ Faktum är, att jag är bekant med några muslimska kvinnor som försvarar sin utstyrsel som ett frivilligt åtagande, trots att föräldrarna tvingat dem att spöka ut sig! De blir sura på mig när jag anser att de vår förtryckta kvinnor, tala om att vara hjärntvättade!
Inlägg #4: Postat: 2008-06-19 19:59:00
Valdemar J
ArHo, ursäkta mitt sena svar. Det har varit körigt på jobbet.

Du uttrycker dig så slarvigt och kortfattat att jag inte fattar hälften av vad du försöker säga, uppriktigt sagt. Här är - rätta mig om jag har fel - ditt resonemangs påståenden och slutsats:

P1 "Islam har väldigt lite med religion att göra"
P2 "såvida man inte ser den politiska ideologin i Koranen"
P3 "får de väl kalla det för religion"
S: "och därmed så är de hjärntvättade med sin tro!"
Inlägg #5: Postat: 2008-06-19 19:59:00
Valdemar J
Det enda jag fick ut av det där var att du inte verkar gilla islam. OK, men vad har det med slöjfrågan att göra? Vad skall man göra åt slöjan? Och, framför allt, exakt VAD är det för insikt du sitter på som vi andra - som ju "varken begriper eller förstår" slöjfrågan - saknar? Jag är väldigt nyfiken på att höra dina uppenbarelser, så jag får veta vad det som är så fel med min artikel.
Inlägg #6: Postat: 2008-06-19 19:59:00
Valdemar J
Du anser alltså att muslimska tjejer är hjärntvättade. Tja, det är väl också den enda förklaring du kan åberopa till varför de muslimska kvinnor du påstår dig vara bekant med inte alls delar din kategoriska förklaring till varför de bär slöjan.
Inlägg #7: Postat: 2008-06-19 19:59:00
Valdemar J
För de kan ju omöjligen tala sanning; de kan ju omöjligen ha en fri vilja om den skiljer sig från din. Vidare ser du - efter vad jag kan förstå - deras upprördhet över att bli kallade hjärntvättade av dig som ytterligare bevis för att de är hjärntvättade. Du tror inte de kanske blev förnärmade, eller har de inga självständiga känslor heller?
Inlägg #8: Postat: 2008-06-19 20:00:00
Valdemar J
Får man fråga hur det går till när europeiska kvinnor som konverterar till islam i vuxen ålder hjärntvättas? Används elchocker? Vattentortyr? Theremin? Nej du ArHo, slöjbärande kan vara helt frivilligt. Det finns faktiskt flera miljarder människor här på jorden som varken är eller vill vara som du. Tack och lov.
Inlägg #9: Postat: 2008-06-19 20:00:00
Valdemar J
Därför tror jag också det sista unga tjejer - muslimer eller ej - behöver är fler högljudda knastrumpeter som ArHo som anser sig kunna förstå andras livssituation bättre än de berörda själva kan, så till den milda grad att de till och med anser sig kunna föra andras talan på ett sätt som är motsatsen till hur dessa med egna ord beskriver sin situation. ArHo gör allt detta vad gäller muslimska kvinnor utan att vad det verkar ens ha greppat det mest grundläggande i deras tro:
Inlägg #10: Postat: 2008-06-19 20:00:00
Valdemar J
Muslimer har inte "olika profeter att tillbedja" eftersom Muhammad räknas som den siste profeten och profeter tillbeds inte.
Inlägg #11: Postat: 2008-06-19 20:01:00
Valdemar J
Att förminska kvinnor genom att ta ifrån dem deras röst, dvs göra deras uttalanden illegitima genom att kategorisera ALLA slöjbärare som hjärntvättade och därför inte värda att lyssna på, är inte att göra dem en tjänst. Det är det det precis motsatta.
Inlägg #12: Postat: 2008-06-19 20:08:00
ArHo
11/Varför åker du inte till en Arabland och förbannar deras ledare, istället för tjafsa här på Sourze!
Inlägg #13: Postat: 2008-06-19 20:39:00
CMO
4-11/ Pärlor av visdom för svin.
Inlägg #14: Postat: 2008-06-19 22:13:00
Valdemar J
14. Att ArHo inte är den skarpaste grisen i ladan bevisar han dessutom gång på gång, gott sällskap till trots.
Inlägg #15: Postat: 2008-06-19 23:11:00
ArHo
Vem bryr sig om kärringar med slöjor eller burka jo Valdemar Turk, hans livs största insats att skriva sånt skit! Om du din halleja Turk skrivit om Sharialagarna som snart blir en realitet i Sverige om ingen håller koll på vad Muslimerna är ute efter i vårt land? FRA lagen skall vi glädjas åt, det är sista chansen att hålla koll på infiltratörer och annan ohyra som vill komma över vårt land! Turken skriv om det industrispionage som förekommer i vårt samhälle istället!
Inlägg #16: Postat: 2008-06-19 23:25:00
CMO
15/ Kan någon som orkar, anmäla ArHos rasistiska dynga och be redaktionen att ta sitt förnuft till fånga och stänga av det dumma jävla aset för gott?
Inlägg #17: Postat: 2008-06-19 23:40:00
Sunny
Arho Herregud:jag tänker på en bild i ett glasfönster i det en gång så starka muslimska fästet i Spanien I Granada.Där avbildas kungen sittande till häst trampandes ner en muslim under hovarna!!! Det var Isabella som jagade ut dem ur sin sista utopost i Europa.men du:Detta var på 14 000 talet!!! DÅ var man islamofob av Guds Nåde o man kastade ut alla judar ur landet oxå för säkerhets skull!!!Med katolska kyrkans hjälp i båda fallen .Har du stannat på DEN nivån är det synd om dig.
Inlägg #18: Postat: 2008-06-19 23:42:00
GunnarL
16/ En så tokig människa som ArHo finns naturligtvis inte i verkligheten! Det rör sig helt enkelt om någon "skämtare" som har fel uppfattning om vad som är roligt. Varför ge honom någon som helst uppmärksamhet? Varför helt enkelt inte negligera honom?
Inlägg #19: Postat: 2008-06-19 23:43:00
Sunny
Samma Isabella som sände ut Columbus om han är bekant: han plundrade hej villt åt Isabella.
Men för oss andra har det gått 600 år o vi har lärt lite under den resan???
Inlägg #20: Postat: 2008-06-19 23:45:00
Sunny
18 Gunnar du har nog rätt: det är ett s k nättroll:Men visst finns det galna människor: du anar inte vilka kufar jag träffat i mitt liv...
I bland överträffar verkligheten både dikt o mardrömmar.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...