FRA-lag skulle öppna för missbruk

Den här tråden diskuterar artikeln FRA-lag skulle öppna för missbruk.
Inlägg #1: Postat: 2008-06-17 16:43:00
Janne B
Militären/Försvaret/ FRA ska alltså kunna spana på civila medborgare på ett sätt som inte ens polisen/ åklagare får göra i dag.
Inlägg #2: Postat: 2008-06-17 17:55:00
Lars Nilsson
Grundregeln är att allt som Maria Wetterstrand är emot skall man vara för och allt som hon gillar skall man vara emot för det är regelmässigt galenskaper..
Inlägg #3: Postat: 2008-06-17 18:02:00
ArHo
Lars, den självgoda Maria är inte ensam bland politikerna i skillda läger som resonerar som Maria Vettlösstrand.
Inlägg #4: Postat: 2008-06-17 22:59:00
Inger Olsson
Nej du Maria Wetterstrand så här får inte en riksdagspolitiker sprida desinformation!
Det är bara att gå in på FRA: s sida o läsa bl a under rubrik "Klartext!" så framgår det för f-n tydligt vad deras uppgift är! Du kör ju med skrämselpropaganda här. Fy skäms.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-18 11:27:00
Nähädu
Det som stört mig mest med den här debatten är hur illa pålästa många av våra toppolitiker är. Vi kan ju reda ut några saker.
1. FRA är en civil myndighet numera. De har ungefär lika mycker med försvarsmakten att göra som skolverket har med försvarsmakten att göra. FRA signalspanar på uppdrag av någon beställare och lyfter inte ett finger om de inte får betalt för det.
Inlägg #6: Postat: 2008-06-18 14:34:00
Ramona Fransson
Inte ovanligt att de öppnade post! Det var inte ovanligt, eftersom de alltid gjorde det med post som kom utifrån. Min mamma skickade brev till sin väninna i Rostock, och hade skickat med guldringar, som hon hade köpt på auktionskammaren. Detta som hjälp till väninnan att kunna gå till tandläkaren. Vem tig guldet? Ja, inte min mammas väninna i allafall. Nej, Maria, det var inte ovanligt, det var rutin!
Inlägg #7: Postat: 2008-06-18 22:01:00
Äng-elden
Efter det att lagen träder i kraft, hur mycket kan vi sälja till USA ? En till fråga jag nu ställer mig är hur mycket av informationen som fångas kommer att hamna i NSA ?
Inlägg #8: Postat: 2008-06-19 02:41:00
Kent Katt
Missbruk av ArHo? Då vill jag inte vara med...
Laddar...