|
Inlägg #1: Postat: 2008-06-15 13:18:00
|
|
JEM |
Ni skulle bara ha en minsta inblick i vilket informationsflöde det handlar om. Det kommer att vara så omfattande att tom vissa uppgifter om terrorbrott kommer att slinka igenom. Ingen jävel kommer att ha tid med att läsa om Ramonas sexuella böjelser eller Åkes kärleksbrev till älskarinnan på jobbet:!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-06-15 17:12:00
|
|
Daniel Wijk |
Att FRA ska samarbeta med såväl skattemyndigheten, SÄPO och rikspolisstyrelsen och även andra myndigheter är förståss något du också struntar i?
Själv vill jag itne att någon läser mina brev förrutom den de är adresserade till. Det här systemet bygger på att alla mail läses, att alla telefonsamtal avlyssnas och att allting du gör på nätet registreras. Man måste vara tokig för att anse att detta är okay.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-06-15 17:14:00
|
|
Daniel Wijk |
Förresten ändrades just PUL-lagen för att se till att FRA explicit har tillåtelse att registrera just religionstillhörighet, sexuella preferenser och dylikt. Det står i klartext i den lagen SOM REDAN ÄR ANTAGEN!
Så var god läs på innan du postar igen. Du gör bort dig med dina antaganden att allting alltid är frid och fröjd för "staten gör aldrig något fel".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-06-15 17:15:00
|
|
Daniel Wijk |
Att folk inom FRA är trevliga människor idag gör inte att dom som jobbar där om fem år är trevliga och har goda avsikter. Inte heller kan man garantera att regeringen som sitter då är speciellt trevlig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-06-15 17:16:00
|
|
Daniel Wijk |
Du kan förresten själv lyssna till Leif GW Perssons kommentarer om FRAlagen på:
Länk: tinyurl.com
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-06-15 17:18:00
|
|
Daniel Wijk |
Han menar på att tanken "den som har rent mjöl..." är snömos. Det är inte så att folk som sysslar med avlyssning låter bli att lyssna på privata saker eller låter bli att sprida den information dom uppfattat i dessa avlyssnignstillfällen. han har själv sett hur det missbrukas i dagens Sverige. Man undrar hur blåögd du är om du tror att de som jobbar på FRA är några supermänniskor som inte har några som helst nyfikenhetsgener eller skvallertantsgener...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-06-15 17:21:00
|
|
Daniel Wijk |
Du verkar inte veta något om förslaget eller om integritet och dess värde i allmänhet men du vill övertyga andra om att dom ska "ta det lugnt". Varför inte bara sätta dig in i det hela först, innan du rekommenderar andra att "ta det lugnt"?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-06-15 17:22:00
|
|
Daniel Wijk |
Har du fel så kanske vi ser slutet på det fria samhället. Har vi fel så slipper vi bara ha en myndighet som kostar hundratals miljoner per år som inte kommer att göra någon nytta risken för terrorism styrd från utlandet i Sverige är i dagsläget enligt i princip alla bedömare i närheten av noll.
Varför gå din linje när vi riskerar så mycket för så otroligt lite?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-06-15 20:21:00
|
|
JEM |
Dina febriga inlägg besvaras av mig i en ny artikel. Läs den, du "kunnige"!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-06-15 20:24:00
|
|
JEM |
En sak till bara; Du refererar till Leif Persson. Sveriges mest lata professor som inte skapat ett dugg de senaste 10 åren, refererar bara till sig själv när han ånyo, klumpigt som vanligt, vräker ur sig att folk visst minsann låter sin nyfikenhet ta över och lyssnar på det som spelas in.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-06-15 20:26:00
|
|
JEM |
Han talar om sig själv när han utrycker detta. Han har uppburit en lön från staten under lång tid utan att ha presterat ett skit, annat än sina romaner och sin medverkan i Efterlyst. Att du ens har honom som rättesnöre till dina argument visar bara att du är rätt okunnig själv!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-06-15 21:19:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Till er som vill ha diktatur Först måste väl ändå Sverige gå ur EU, innan någon diktatur värd namnet kan upprättas ? - Satsa på EU istället, för det kan bli auktoritärt där med !
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-06-15 22:23:00
|
|
Daniel Wijk |
Att du tror att du vet mer än Leif i denna frågan ihopkopplat med dina argument visar ju att du inte kan så mycket.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-06-15 22:24:00
|
|
Daniel Wijk |
Men om det enda du kan göra är att angripa person istället för argument så kommer du ingenstans.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-06-15 22:39:00
|
|
ArHo |
Daniel, det hopar sig av skumma element på detta forum. Vi har CMO, Unto och JEM till detta skall Peter nämnas också, han har hiintills inte kommit med något av ärliga avsikter, utan är ute efter att misstänkligagöra folk, mot bättre vetande att han gör bort sig!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-06-15 23:04:00
|
|
Jocke S |
15 ArHo, hur skulle det vara om du höll dig mer till sak, i stället för till person?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-06-15 23:32:00
|
|
ArHo |
Jocke, för jag svarar med samma mynt som dessa herrar sysslar mot mig. Botrsett JEM som ändå är ganska iritterande med sitt osakliga svammel! Men du vet hur det är, Slå i alla dammiga uppslasböcker och citera de skrivna orden men detta är inte min stil som bekant! Helst vill jag att folk ska komma med personliga uppfattningar, precis som du bör göra lite mer kanske? För jag vet att du är bra på detta!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-06-15 23:43:00
|
|
ArHo |
Jocke, det är väl detta som stör många på detta forum att jag ogärna citerar utan använder mitt spontana sätt, att tänka lite djupare än de flesta, därutav är min roll fritänkarens som vägrar att följa politiska dogmer. Men trots detta tror de vad de vill om mig, oftast konstruerade lögner. Tänk om alla förstod att jag är en sökare för ett bättre liv för mänskligheten utan ismer.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-06-16 05:13:00
|
|
peter_ |
ArHo, du slänger ur dig påståenden om invandrarbarn, bögar. politiker, citerar artiklar från ökända högersextremister, länkar till nationaldemokraterna osv utan att någonsin förklara vad du menar. Du bara antyder vad du tycker och håller upp ditt "fritänkar"-plakat eller försöker spela ut folk mot varandra så fort någon ifrågasätter vad du säger.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-06-16 05:14:00
|
|
peter_ |
Du är full av högerextremistiska fördomar, desinformation och feghet och tar varje chans att plantera unkna påståenden i debatten. Märker du inte hur folk tar avstånd trots dina inställsamma kommentar?
|
| |