|
Inlägg #1: Postat: 2008-06-15 08:54:00
|
|
Daniel Wijk |
Den som inte är orolig eller anser att "den som har rent mjöl..." kan inte ha läst vare sig förslaget eller de invändningar som i stort sett alla remissinstanser har mot förslaget.
Det är varken förankrat hos det svenska folket ELLER hos politikerna. Att då försöka tvinga igenom det bryter mot den demokratiska traditionen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-06-15 09:57:00
|
|
Ramona Fransson |
Vem ska avlyssna avlyssnarna? Vem ska kolla dom? Varför ska vi lita på dom? Och när dom gör fel, en oskyldig blir svärtad, vem skipar rättvisa och betalar skadestånd? En avlyssnad domare med sexproblem?Vem upprättar den oskyldiges heder?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-06-15 10:30:00
|
|
ArHo |
Ramona, Där slog du huvudet på spiken, av vilken anledning skulle vi kunna lita på avlyssnarna? Tänk tanken att Unto vore en utav dem eller Inger som vill psykoanalysa de människor som kommer i hennes väg. Även jag själv mot min vilja skulle missbruka mitt uppdrag! Nu förstår jag varför den fd. Säpo chefen är kritisk till detta tänkta landsförräderi! det är ingenting annat!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-06-15 13:15:00
|
|
JEM |
Felet med de som oroar sig för att SÄPO eller FRA eller någon annan organisation skall använda kompromenterande uppgifter i fel syfte, är att de oftast har en kraftigt överdriven självbild. Oroa er inte, underrättelsetjänsterna är inte ett piss intresserad av vad ni skriver i era mail eller sms, så länge det inte handlar om samhällsomstörtande verksamhet. Man har varken tid eller möjlighet att ägna sig åt detta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-06-15 15:31:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ja! Avlyssna Unto för bövelen! ;-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-06-15 23:09:00
|
|
west-d |
Jag tycker det är helt rätt att få avlyssna och hoppas det blir mer av det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-06-16 09:04:00
|
|
Per W |
Vad jag förstår så måste FRA först lagra all trafik m h a av sina superdatorer innan de börjar analysera och scanna av efter sökorden.
När de får träff måste de ju ha tillgång till HELA meddelandet och det har de ju inte om de bara scannar "on the fly". Och 90 av all e-post är spam..puh
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-06-16 10:08:00
|
|
AlfVerner |
Det behövs väl ingen avlyssning för att fatta att våra politiska och industriella ledare tar ut mer ur systemet än vad man tillför? Det behövs väl ingen avlyssning för att förstå att den största kriminaliteten verkställs INOM systemet? Det behövs väl ingen avlyssning för att se att det största brottet är avdemokratiseringen av landet och att det är egeringen själv som står för den?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-06-17 07:10:00
|
|
Kent Katt |
En människa som tycker det är okej att bli råkollad på slikt vis för tankarna till en till underdånighet piskad mask.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-06-17 12:22:00
|
|
Per W |
FRA:s scanning är meningslös. Det går att dölja skarpa order och meddelanden i vilken text som helst! Som den här t ex! AlfWerner vet precis vad han ska göra nu!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-06-19 03:14:00
|
|
Kent Katt |
Och vem litar på ArHo?
|
| |