|
Inlägg #1: Postat: 2008-06-12 09:25:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ konsert om LIVET berättade Jonas om mötet med den där taniga, bleka kvinnan med dödens blick. Hon var h e m l ö s. Och han rusade på i livet o synen på henne fick honom att stanna upp o finna Gud. Eller rättare sagt: förstod han Jesus... För att komma till poängen: jag gick från konserten. Sånt dravel lyssnar jag inte på!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-06-12 09:26:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ Jonas är inte i grunden mer mänsklig än mitt arsle som behöver/måste se andra lida för att VARA en människa! Hans Gudstro bygger på att andra har ett helvete o vad händer med DEN om inga hemlösa finns? 1800-talets filosofiska bild om "Slaven o Herren" kommer väl till pass här.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-06-12 09:26:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ Pratade med garderobskvinnan i konserthuset. Jonas G är också känd för att vara en diva, kräver jävligt mycket av andra men det är sämre ställt med honom själv...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-06-12 09:58:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Det vore kul om adlighet kunde bli en statusfaktor igen. Såväl nyadlade som gammaladliga, kunde därmed lättare intaga parnassen utan så mycket gnäll. -Har själv gammaladel på fars sida !
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-06-12 10:03:00
|
|
Inger Olsson |
4 Tja, bara de inte är för inavlade, vilket är ju stor risk ;- öööh, även på "lobbysätt"
För mig får de gärna bära hatt bara de håller upp dörren o håller käften ;-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-06-12 10:04:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ skämt åsido med bloådigt allvar
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-06-12 10:23:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ Absolut tillägg med vodkasting: man ska aldrig få ärva makttitlar. Nada.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-06-12 11:20:00
|
|
Unto S |
>2. ”Jonas är inte i grunden mer mänsklig än mitt arsle …” – Smaken är som baken …
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-06-12 11:40:00
|
|
ArHo |
Jag har bara en mening om Jonas Gardell, medvetet eller omedvetet? är han förespråkare för ett perverst SVerige!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-06-12 11:45:00
|
|
peter_ |
ArHo, titta nu på vad du skrev: "Jag har bara en mening om Jonas Gardell, medvetet eller omedvetet?" ????
Sedan följande mening "är han en förespråkare för ett perverst Sverige!" ?? En fråga, men avslutad med ett utropstecken. Om du är dyslektiker så ska jag omedelbart sluta klaga på din misstag. Kan du förklara?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-06-12 11:45:00
|
|
Inger Olsson |
8 Ibland --- öhhh --- ska man sätta saker o ting i sitt sammanhang? Jonas G tror jag inte kör med "smaken är som baken delad ;- Då har du missat hans skämt om "arslen"...
"En komikers uppväxt" är en rakt igenom superbok som kommer att överleva hans död. Och det säger väl mycket om Jonas konstnärskap ?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-06-12 11:47:00
|
|
peter_ |
Vidare, jag kan gissa vad det är du försöker säga: "Jonas Gardell är en förespråkare för ett perverst Sverige!" Här skulle du förtjäna en verbal snyting, men jag ger dig chansen: förklara på vilket sätt JG är en förespråkare för ett perverst Sverige! Klarar du av det?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-06-12 12:03:00
|
|
peter_ |
ArHo, är det en rättvis sammanfattning av dina åsikter att du inte gillar homosexuella, invandrare och det vi andra kallar demokrati. Du vill avdramatisera rasismbegreppet. Du har hittat en högre sanning i en bok som heter något i stil med "Den tolfte planeten". Jag har säkert glämt en massa, men när det gäller ovanstående: är det en korrekt beskrivning?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-06-14 15:19:00
|
|
Janne B |
Det är väl ingen tvekan om att ArHo är dyslektiker! Har han någonsin skrivit fem korrekta rader som var och en kan förstå? Ofta är det svårt att se om en mening är en fråga eller ett påstående! Framför han egna åsikter eller de "nationellas" undrar jag ofta?
|
| |