Jonas Gardell hedersdoktor utan protester

Inlägg #1: Postat: 2008-06-11 15:38:00
Janne B
Du har lyssnat noga och analyserat förstår jag. Han stod framför förre biskopen Hammar och presenterade en ny bild av Jesus och vad denne lärde. Han gjorde en del omtolkningar som var nyttiga för mig....
Inlägg #2: Postat: 2008-06-11 16:27:00
Pia K
har inte tid att läsa artikeln just nu, men återkommer, skulle bara säga att Jonas Gardel är så förbaskat rolig, tycker jag!!!
Inlägg #3: Postat: 2008-06-11 17:10:00
Unto S
Thomas Laurits Thomas L Aabo! Saliga äro även revanschister och svårt drabbade av Alzheimers! – Men tyvärr tycks Thomas Laurits vara irreparabel!
Inlägg #4: Postat: 2008-06-11 22:45:00
Sunny
Thomas: Han var BRA! Då menar jag att ifall alla som kaallar sig kristna skulle tänka som han skulle vi få en bättre värld.
Tycker jag ateisten men det märkliga är att även Den Käre vars kristendom är mycket allvarligare än kyrkans oxå tyckte om det han hörde.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-12 00:35:00
Janne B
Gardells nyttiga nytänkande/ Bespisningundret med lite fisk och bröd handlade egentligen om att Jesus lyckades få hundratals människor att lägga sig ner i grupper om 50. TROTS att de inte kände varandra. Dela mat med någon är att helt acceptera denne. Mat stillar hunger och föder gemenskap mellan främlingar. Detta stred helt mot judisk kultur. Där åt man inom familjen. Många måste ha blivit upprörda....
Laddar...