I denna ljuva sommartid...

Inlägg #1: Postat: 2008-06-11 08:34:00
Pia K
fin text Sunny! Den som ändå kunnat leva upp till det du talar om.
Det låter fint!
Inlägg #2: Postat: 2008-06-11 22:56:00
Sunny
Tack Beth för de varma orden om min text.
Man blir nog mera tacksam över en del saker när man saknat allt men livet är inte rättvist: jag skulle önska alla en trädgård!!! I ala fall borde de ha en i alla äldreboende o så tid att ta ut de gamla i det gröna
Inlägg #3: Postat: 2008-06-11 23:00:00
Sunny
Pia: Tack för din kommentar!
Jag har bara en fruktan o det är hur jag kommer att klara det när Den Käre försvinner. Men man får ta en dag,ett ögonblick i sänder som Lina Sandell skrev i sin vackra psalm som råkar vara min älsklingspsalm för den är så full av vishet.Oron för morgondagen ska man spara: den förstör nuet annars.
Inlägg #4: Postat: 2008-06-12 00:19:00
Janne B
Jag önskar dig en trädgård, ska vara en gammal japansk hälsningsfras. Så vackert och Sunny tycker likadant. / Ett gäng pigga pensionärer har byggt upp ett litet Paradis vid åldringscentret i närheten. För detta har de fått pris av kommunen. Dit kommer rullstols o rollatorfolket från korridorerna ut i den fria naturen. I denna ljuva sommartid....
Inlägg #5: Postat: 2008-06-12 23:28:00
Sunny
De pensionärerna är att lyckönska!
Ett japanskt ordspråk jag gillar lyder:
Vill du bli lyclig en dag: sup dig full //
Vill du bli lycklig en vecka:
Gift dig./
Vill du bli lycklig hela livet: anlägg en trädgård-
Inlägg #6: Postat: 2008-06-13 01:36:00
Inger Olsson
5 Kinesisk, tror jag. Vill du bli lycklig gift dig. Vill du bli lycklig hela livet skaffa dig en trädgård...
Baudelaire skaffade sig en speldosa o ett dussin horor... Smaken är som baken. Fast inte alltid "delad" om man frågar bögen ;-
Laddar...