Återigen oprovocerat våld i lilla Kävlinge

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2008-06-06 12:01:00
Janne B
...Jag gör som de flesta andra svär ve och förbannelse över det ...NEJ det är förtal av vår demokrati som de flesta är väldigt nöjda med. De flesta har fullt klart för sig att att vi nästan alltid leder välfärdsmätningar. Barn och åldringar har det jämförelsevis mycket bra i Sverige säger rapporter i media ofta.
Inlägg #22: Postat: 2008-06-06 12:07:00
Janne B
Jag har en kompis från Kamerun där han växt upp under goda förhållanden. Men han häpnar över vår Hemtjänst som städar och fixar mat åt klena åldringar. När han fick reda på att staten betalar för barn varje månad skratta han och slog sig på knäna.SVENSKARNA ÄLSKAR SITT SVERIGE och kritiserar det därför på ett nyanserat sätt.
Inlägg #23: Postat: 2008-06-06 12:11:00
Janne B
I en demokrati försöker vi förverkliga DEN GODA STATEN som gör en massa saker FÖR medborgarna, som inte hotar medborgarna. Man svär inte ve och förbannelse över ett sådant Sverige
om man är klok i huvudet! Man arbetar för förbättringar i små steg.../ Flamma stolt om än mot dunkla skyar...
Inlägg #24: Postat: 2008-06-06 13:23:00
ArHo
janne, man kan inte förtala en demokrati som inte är homogen på något sätt, men man kan förtala dem som inte vill ha den så! Som också ser den som ett hinder, för sin egna egoistiska existena! Och de största bovarna är våra folkvalda politiker som godtyckligt misshandlar demokratins frågor med lögn och förtal m,m
Inlägg #25: Postat: 2008-06-06 17:54:00
Janne B
DET ÄR FRUKTANSVÄRT ATT DU KAN SKRIVA NÅGOT SÅDANT PÅ NATIONALDAGEN. DU SVÄR VE O FÖRBANNELSE ÖVER VÅRT DEMOKRATISKA SYSTEM. NU HAR DU SLUTGILTIGT PLACERAT DIG HOS YTTERSTA HÖGERN.
Inlägg #26: Postat: 2008-06-06 18:22:00
ArHo
Janne, använd glasögonen om du syftade på inlägg 24? som det inte finns en rad om att, nedvärdera demokratin ej heller att jag fördömer ett demokratiskt samhälle. Jag fördömer däremot de politiker som förstör de demokratiska värdena i vårt land. Rätt skall vara rätt min käre Watson!
Inlägg #27: Postat: 2008-06-06 20:39:00
Janne B
ArHo anser att de största bovarna är våra folkvalda politiker . De politiker, förtroendemän som vi valt är sannerligen inga bovar. De är demokratin väktare och verkställare - med få undantag. / ArHo förtalar de som sköter demokratijobbet. Så har nazister alltid gjort.ArHo säger ideligen att han inte vet vad demokrati är men han gör sitt yttersta att underminera den.
Inlägg #28: Postat: 2008-06-06 21:09:00
Inger Olsson
Jo du Janne B: ArHo kör för fulla muggar. Tankar sitt "arsle" så gott han kan. Adolf Hitler var definitivt inte smart. Den politiska vägen låg däremot upptrampad för honom. Han stängde gränser, lovade att "ta itu med slöddret". OM inte våra folkvalda däremot tar itu med samhällsvåldet i Sverige snarast möjligt så kommer det att bli e
Inlägg #29: Postat: 2008-06-06 21:10:00
Inger Olsson
forts/ fråga som splittrar allvarligt! Jag skulle vilja att man såg över möjligheten till praktiska steriliseringar - så att samhället markerar tydligt att det är noll tolerans mot vanvård av sin avkomma. Janne B: jag pratar nu om dessa familjer som gång på
Inlägg #30: Postat: 2008-06-06 21:16:00
Inger Olsson
forts/ gång sätter barn till världen, - vuxna som också tvingar sina barn att bli kriminella! - o det är också de ungar som vi får bygga nya fängelser o mentalsjukhus åt. Förstå mig rätt Janne B: Det här måste få vara en r ä t t i g h e t för det ofödda barnet att i n t e bli avvisad? Alla vill inte sina barn väl därför de saknar insikt.
Inlägg #31: Postat: 2008-06-06 21:19:00
Inger Olsson
forts/ Många tror nog att steriliseringar, aborter förr gjordes på helt felaktiga grunder. Och det är helt fel. Många var nödvändiga. För det ofödda barnets skull. Det här är INTE lätt! Men jag tror det är politiskt viktigt att markera b a r n e t s rättigheter! Skiter vi i dessa så faller allt i slutändan.
Inlägg #32: Postat: 2008-06-06 21:27:00
Inger Olsson
forts/ Det finns väl inget samhälle i världen som kan hosta fram 24-timmars hjälp till föräldrar som saknar, som sagt, för mycket för att vara förälder? Det här är absolut inte en fråga om etnisk bakgrund! Jag menar, vi har haft ett flumsamhälle i vilket narkomaner kunnat fortsätta sitt heroinmissbruk under graviditet o fått behålla barnet. Flummarna tror att det l i l l a barnet ska rädda den vuxne...
Inlägg #33: Postat: 2008-06-06 21:52:00
Janne B
För några veckor sedan ställdes frågan hur många barn det fanns som hade utvecklingsstörda föräldrar. Det blev vilda gissningar från 600 till 6000 st. Varken skola eller SOC får föra register över detta. Primärvården kanske vet en del men lämnar inget ut.
Inlägg #34: Postat: 2008-06-06 21:55:00
Janne B
I stort sett inget görs för dessa barn och tonåringar. man bara vet att de fungerar dåligt i skolan. Ofta försöker de vara föräldrar åt sina föräldrar. På småbarnsstadiet sker nog en del insastser i hemmet, men knappast senare. / En ca 20 årig kvinna berättade i SR/SVT om hur hon haft det, för några veckor sedan.
Inlägg #35: Postat: 2008-06-06 21:58:00
Janne B
I "tre kärlekar" i kväll så möter vi en kvinna som blir helt paralyserad sedan hon fött ett barn. "Jag tror att jag håller på att bli vansinnig".Nog mötte jag liknande förhållanden under alla mina år på SOC.
Inlägg #36: Postat: 2008-06-07 08:51:00
Inger Olsson
35 Det är en jävla stor skillnad på en akut tillfällig känsla, som du nämner i svar 35. Barnet är fött o inte helt ovanlig reaktion. En förlossningsdepression är en helt annan sak än vad jag talar om föräldrar som saknar omdöme, insikt att i g r u n d e n ta hand om ett barn! Men du, som jag, som också har jobbat med människor vet om denna problematik.
Inlägg #37: Postat: 2008-06-07 08:57:00
Inger Olsson
forts/ Om man snackar med folk som jobbar inom brett skilda områden så finns samma åsikt, s a m m a tanke där! Därför vi tänker på det o f ö d d a barnets rätt! Ett barn har ju samma behov vart än det finns i världen! Märk väl: jag har inte ens berört de ekonomiska kostnaderna; lidandet samhället i stort åker på.
Inlägg #38: Postat: 2008-06-07 09:02:00
Inger Olsson
Janne B: Vad är det som gör att de som arbetar inom vården håller alltså hellre käften? Är det för att slippa få medhåll av just sådana som ARHo? JA! Man vill INTE att ens åsikt ska förknippas med nazitysklands rashygienism!
Inlägg #39: Postat: 2008-06-07 10:42:00
ArHo
38/ Inger, liderdu av tvångstankar? allt tyder på det. Värst är att du gör antydningar mot bättre vetande! Sedan om du har fått ett horn i sidan mot mig. Är det rn uppgörelse mellan dig och mig, blanda inte in en, person som har eget mål i munnen och har vett att säga ifrån om saker och ting somär tvivelaktiga! t.ex ditt yttrande om mig!
Inlägg #40: Postat: 2008-06-07 10:57:00
Janne B
36 Inger / Visst katten är det skillnad på akuta tillstånd och långvariga missförhållanden. Jag undrar om den unge bondsonen i Tre Kärlekar alls hört talas om förlossningsdepression.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...