Vårdstrejken är över

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2008-06-01 15:47:00
ArHo
Alf, Detta var de mest sanna ord du skrivit tillsammans med mycket annat! Passivitet är en styggelse att passivt se på, när andra människor ta över kommandot över ens liv!
Inlägg #22: Postat: 2008-06-01 15:48:00
GunnarL
f/ Hur är det för övrigt med Ditt eget boende? Jag har för mig att Du själv har en bostad som stigit enormt i värde utan att Du lyft ett finger. Det vore intressant om Du ville redogöra för vad Du tänker göra med vinsten den dag Du säljer. Kanske skänka pengarna till de hemlösa, eller kanske starta en fond för underbetalda sjuksköterskor?
Inlägg #23: Postat: 2008-06-01 17:02:00
Janne B
17 west-d. En del människor anser att det är andra sändagen efter trefaldighet. Andra anser att det är en vecka före fotbolls EM. Du tror varmt o hängivet att det är söndan för Formel 1 / Ha det så gott, jag kombinerar nog Ja
Inlägg #24: Postat: 2008-06-02 09:13:00
Inger Olsson
Steno: 0--3 Jag tycker du har diskuterat annorlunda i tidigare kommentarer vad gäller sjuksköterskestrejken. Här i dina första inlägg menar du att du stödde strejken gn att du skriver bl a: "Sjuksköterskorna och lärarna har kraftigt stöd från medbrgarna, de vill att särskilt dessa grupper borde ha högre lön än idag. Det tycker jag också."
Inlägg #25: Postat: 2008-06-02 09:13:00
Inger Olsson
DÅ ansåg du att ALLA sjuksköterskor var inte värda högre löner beroende som Vårdförbundet k o l l e k t i v t krävde på att ALLA sjuksköterskor inte har samma kompetens, erfarenhet, tillgänglighet, risktagande m m. Själv anser jag denna strejk var en lyxstrejk i förh. till Vårdförbundets argument FÖR strejken. VF had dessutom noll koll på statistiken vad gäller löneutv.
Inlägg #26: Postat: 2008-06-02 09:14:00
Inger Olsson
forts/ Dessutom finns en inbyggd tröghet i offentliga sektorn som gör att utveckling sker. Gäller även organisatoriskt o ekonomiskt.
3 års akademisk utbildning i Sverige i "en skola för alla" vad är DET värt? ALLA människor kunde ha lärt sig egenvård i grundskolan och de flesta sjuksköterskor/undersköterskor
Inlägg #27: Postat: 2008-06-02 09:16:00
Inger Olsson
forts/ skulle ha blivit arbetslösa? Som tidigare sagt, med min faktiska erfarenhet av vården vänder jag mig främst till veterinären o dens assistent om jag blir sjuk. T o m en narkoman, UTAN 3 års akademiska studier, kan "sticka" bättre utan att man blir misshandlad "blåslagen" i venerna
Inlägg #28: Postat: 2008-06-02 09:17:00
Inger Olsson
forts/ Lärarna, som till skillnad från sjuksköterskan, måste arbeta helt självständigt, anser jag ska ha högre löner. Den dagen utbildningen också blir bättre! Man kan inte undervisa småttingar o ta bort fonetik, som är grunden för all språk! Så ser det ut idag. I "en skola för alla", i vilken man måste s ä n k a kraven för att "Alla" ska platsa...
Inlägg #29: Postat: 2008-06-02 09:20:00
Inger Olsson
Korr. 26 "Dessutom finns en inbyggd tröghet i offentliga sektorn som gör att utveckling sker långsamt". Om man jmf privata sektorn o individuell löneutv. där som kom redan på 80-talet
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...