|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-30 09:04:00
|
|
Jocke S |
Skulle varit intressant att få veta vad det är för "tecken" som Lars N ser... Är det i skyn, "koldioxiden är bara lite växhusframkallande" som här påstås? Andra håller sig på jorden och ser tydliga tecken där. Isarna i Ostantarktis, glaciärerna i Chile, Alperna, Norge. En ö i Alaska som måste överges med myndigheternas hjälp. Norra ishavet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-30 09:04:00
|
|
Jocke S |
Nu har också USA beslutat rödlista isbjörnen. Akut hotad Och orsaken anges till klimat och/eller växthuseffekten. USA ansluter sig succesivt till "den gröna rörelsen"?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-30 09:26:00
|
|
west-d |
2/..det kan ju oxå vara bra att isen smälter pga oljan som de tror sig finnas där, vi behöver mer olja. Isbjörnarna kan bo på zoo..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-30 09:36:00
|
|
Jocke S |
Ähum, tycker mig känna igen den här stilen och annat här... Du är möjligtvis inte synonym med "mysan" som var aktiv här för ett tag sedan west-d?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-30 10:25:00
|
|
west-d |
4/..jag kör mitt eget..vet ej vad mysan har för stil osv..
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-06-02 20:33:00
|
|
dok99 |
Isbjörnarna är inte hotade nu, men de kan bli det om isen smälter. Det är därför USA har satt upp dem på listan för hotade arter. Isbjörnspopulationen har mer än fördubblats de senaste 50 åren trots omfattande jakt. Isbjörnens framtid ser dock ljus ut. Den har flera gånger i historien klarat betydligt varmare klimat än det som förutspås det närmaste seklet. Isbjörnar lever och frodas på Svalbard och där är det isfritt delar av året.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-06-02 20:34:00
|
|
dok99 |
Dessutom kommer inte isen till att smälta så mycket som förutspås.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-06-02 21:20:00
|
|
Janne B |
En klimatförändring sker inte lika över hela klotet - utan högst olika - beroende på en hel rad faktorer. Det innebär att t.ex isbjörnar glatt o halt kan leva vidare på svalbard och delar av Grönland. Medan de måste dra sig undan från andra områden. Detta gäller givetvis mängder av djurarter och även insekter.De får större eller mindre libvvsområden. Vissa tropiska varelser kommer att ta sig upp genom Europa och en dag krypa på din trappa.
|
| |