Bush bombar skiten ur afghanerna!

Inlägg #1: Postat: 2001-10-09 13:14:00
Martin
Ja, det kan man. Det finns många tolkningar av den nuvarande situationen, varav du nämnt en.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-10 09:10:00
Stefan Holmqvist
Då innebär det alltså att USA är "onda". Att dom har - med vanligt sunt förnuft stöpta värderingar - elaka intentioner. Skall jag tolka det så?
Inlägg #3: Postat: 2001-10-10 09:40:00
tobias
stefan, du vill uppenbarligen ha alla som kritiserar anfallen till "USA-hatare". Det är inte riktigt rättvist, det är snarare ett fördömande av USAs politik och inte amerikanarna överlag. Det handlar INTE om de onda mot det goda, utan om att USA för en politik som gör saker värre än de är. allt för att behålla sin roll som kungar över jordklotet. de agerar på ett naivt sätt. antar att du är kritisk på liknande sätt mot andra regimer eller politiska ideologier, eller är det bara ett simpelt hat?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-11 09:43:00
Stefan Holmqvist
Tobias: "stefan, du vill uppenbarligen ha alla som kritiserar anfallen till "USA-hatare". Jag förstår inte vad du snackar om, Tobias? Jag fördömer deras folkmord i Irak. Jag har gjort det tidigare i artiklar som "USA - Allround punchbag" och "Vem bryr sig ....". Om du inte kan skilja på sak och person och måste blir personlig så se då till att göra en ordentlig analys.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-11 09:46:00
Stefan Holmqvist
Tobias: Jag är kritisk mot alla totalitära system som ger sig rätten att mörda folk. Om du tror att jag bär på simpelt hat för att jag granskar Martin som tycks ändå ha en rätt sedvanlig: USA är elaka inställning så säger ju det mer om dig än om mig.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-12 03:44:00
Martin
Stefan, USA är inte onda. Men krig är elakt. Benjamin Franklin sa att "det finns inga goda krig och ingen dålig fred." Så tycker jag också. USA är bara elaka så länge de startar krig. Massmedia världen över gör, medvetet eller ej, samma misstag som du: stämplar människor som är för fred som antiamerikanska. Det är mycket lättare att sopa dem under mattan då.
Laddar...