|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-26 14:26:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS svarar Kent Katt: vad säger det om en människa som raljerar över andra, i syfte att förminska eller kränka. Dessutom på ett sätt som intellegenta läsare genomskådar.......Vad har den människan för juvenila behov???
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-26 15:52:00
|
|
Kent Katt |
"Intellegenta", Kyreus? "Intellegenta"? Och jag må ha juvenila behov, men du har då senila behov. Förminska och kränka? Tycker du inte att du överreagerar nu?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-26 16:03:00
|
|
Janne B |
Nej du Kent Katt du vet inte ett skvatt om Kyreus. Han tillhör inte de duktiga utan de ödmjuka. Han har inte sagt ett enda kritiskt ord om någon här på minst fyra år.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-27 12:17:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS till JanneB: tack broder att du vill se skillnad på sak och person. Själv är mina texter tankar om livet; inte attack på någon person. Medans en del andra tycks njuta av att pissa på namngivna människor de aldrig mött och ens knappast känner. Pax et Bonum.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-27 15:16:00
|
|
Kent Katt |
Inget kritiskt ord? Är du blind, Janne. Och om det finns en berättelse som passar in på pastorn så är det den om kejsarens nya kläder.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-27 15:17:00
|
|
Kent Katt |
Korrigering av text följer.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-27 15:17:00
|
|
Kent Katt |
Inget kritiskt ord? Är du blind, Janne? Och om det finns en berättelse som passar in på pastorn så är det den om kejsarens nya kläder.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-27 15:42:00
|
|
Janne B |
På vilken kattskola har du lärt dig att börja meningar med "och". //Sagan du nämner handlar om fåfängan hos en låtsas påklädd kejsare. Tämligen långt från Ky:s nakna rader. De raderna får man klä på själv efter sin egen förmåga!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-27 16:12:00
|
|
Kent Katt |
Självklart kan du inleda en mening t.ex. så här: "Och om det..." Du kan också inleda en mening så här: "Men om det..." Det är en villvarelse att tro något annat - en villfarelse som tyvärr har spritts genom skolväsendet. Och du behöver bara plocka ned närmsta bok från bokhyllan så skall du se att jag har rätt. - Och det där med "låtsas påklädd" blev visst fel? - Därefter gav du mig rätt utan att tydligen vara medveten om det själv.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-27 16:12:00
|
|
Kent Katt |
Korrigering av text följer.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-05-27 16:14:00
|
|
Kent Katt |
Självklart kan du inleda en mening t.ex. så här: "Och om det..." Du kan också inleda en mening så här: "Men om det..." Det är en villvarelse att tro något annat - en villfarelse som tyvärr har spritts genom skolväsendet. Och du behöver bara plocka ned närmsta bok från bokhyllan så skall du se att jag har rätt. - Och det där med "låtsas påklädd" blev visst fel? - Och så gav du mig utan att tydligen vara medveten om det rätt beträffande prällen i fråga.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-05-27 17:58:00
|
|
Janne B |
Dina korrigeringar hjälper inte så värst mycket. Du är den första här på Sourze som jagar en person på grund av hans yrke.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-05-27 19:20:00
|
|
Kent Katt |
Jagar? På grund av hans yrke? Det var till att ha på sig verklighetsförvrängande glasögon, Janne. Vad ser du mer genom de där glasögonen? En katt som jagar igelkottar om nätterna på grund av deras taggar?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-05-27 22:44:00
|
|
ord att minnas |
Till Kent katt! Jag undrar lite över din förmåga när det gäller att läsa dikter och citat och att kunna ta till dig budskapen i Kyreus texter. Jag har sett vid flera tillfällen att du inte kommenterar utifrån texten vilket är viktigt när det gäller poesi eller citat eller andra texter här på Source. Om man upptäcker ett stavfel och vill göra skribenten uppmärksam på det kan man tala om det på ett trevligt sätt, annars kan det helt enkelt vara för sammanhanget framgår oftast ändå.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-05-27 23:03:00
|
|
ord att minnas |
Som Janne B. säger så har Kyreus aldrig varit otrevlig mot någon, inte ens mot de som kanske skulle förtjänat det. Kyreus tigger inte om läsare, han är en mycket läsvärd poet och därför läst av oerhört många. Om du Kent Katt inte gillar Kyreus texter och skrivsätt är det ju faktiskt ingen som tvingar dig att läsa hans alster. Mvh. OAM.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-05-27 23:13:00
|
|
Janne B |
Ja Ky var en uppskattad skrivare med många läsare redan innan vi blev inkopplade på Google./ Jag tycker att Ky lägger fram ett fåtal ord till mig på en silverbricka, ord som jag får göra det bästa möjliga av. Ibland förstår jag inget alls men nästan alltid får jag ut något eller mycket./Ha en skön vår i Skåneland Ky.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-05-27 23:26:00
|
|
ord att minnas |
Till Janne B. Jag har också bara haft glädje av att läsa Kyreus texter. Dels har jag lärt mig fundera över orden och när jag sett betydelsen i dem då kommer ofta budskapet och då ger det mig en utmärkt hjärngymnastik. Vissa förstår jag inte heller men då lämnar han oftast ledtrådar att fundera vidare på. Ha du också en skön vår Janne B. Mvh OAM.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-05-28 00:30:00
|
|
Kent Katt |
Vad vore en fåraherde utan får, ord att minnas och Janne B?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-05-28 00:32:00
|
|
Kent Katt |
Citat: "Jag har sett vid flera tillfällen att du inte kommenterar utifrån texten vilket är viktigt när det gäller poesi eller citat eller andra texter här på Source." Slut citat. Jaså?
|
| |