Stöveltramp

Inlägg #1: Postat: 2008-06-02 09:38:00
AlfVerner
???Set du inte Sten O. Andersson? Fascismen är ingen fågel som landar och flyger vidare - fascismen är det som mejslats fram under många år av "realismens" fanbärare. Det är ett LÅNGSIKTIGT PROJEKT.
Inlägg #2: Postat: 2008-06-02 09:39:00
AlfVerner
Fascismen är absolut ingen statlig angelägenhet, fascismen är den mekaniserade opersonliga människan som aldrig har något eget ansvar, utan bara är en del av systemet och som tar ställning utifrån sin roll och inte utifrån sin egen personliga uppfattning.
Inlägg #3: Postat: 2008-06-02 09:43:00
AlfVerner
Telias telefonsvarare är fascism, El-bolagerns marknadsspel är fascism, företagens gisslandrama där man hotar med utlandsflytt är fascism, maffian, Lars-Erik Pettersson&co är fascism - Ingen står upp, ingen kan stå upp, systemet glufsar i sig individerna oavsett om institutionen är privat eller statlig och regeringen slutför projektet genom att accelerera avdemokratiseringen av samhället det som felaktigt kallas "privatiseringen".
Inlägg #4: Postat: 2008-06-02 09:48:00
AlfVerner
Vårdförbundets ordförande har inte 70.000:- i månaden för att företräda medlemmarna, utan för att administrera medlemmarna åt arbetsgivaren. 70.000:- har man för att upprätthålla positionerna och låsa armar och ben på medlemmarna. 70.000:- säkrar fascismens utveckling och man är inte ens medveten om det själv.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-02 09:49:00
AlfVerner
Nej, du hör inte trampet, du hyllar det Janne B. utan att ens veta om det.
Inlägg #6: Postat: 2008-06-02 09:53:00
AlfVerner
Absolut INGENTING är nytt i den historisk cykeln, mer än vår kapacitet att utplåna jorden helt och hållet. Frågan är om människorna ska ta sig ur nästa cykel utan att förinta sig själva...´mest orolig är jag för att Guds utvalda folk ska bli så pressade att någon av deras extremfascister finner det för gott att ta med sig alla i graven.
Inlägg #7: Postat: 2008-06-02 13:57:00
Janne B
Jag föddes till dånet av Hitlers stöveltramp. Jag kom ut i världen den 15 mars 1939 den dag som han tågade in i Tjeckien.Sedan tog han resten av Tjeckoslovakien också. Året före han hans arme trampat in i Österrike. När jag var sex månader gammal trampade Wehrmacht in i Polen. Numera behöver jag inte höra stöveltramp, jag känner igen nazistattityder ändå./ Det var nog det mina rader överst handlade om!
Inlägg #8: Postat: 2008-06-02 14:05:00
Ragnhild Blücher
Till 7
När du föddes var jag ung och vacker, samt uppvaktad av otaliga soldater ur Wehrmacht. De besökte Sverige ofta, och deras närvaro var välkommen. - Permittenttrafik var något självklart, som man inte ifrågasatte !
Inlägg #9: Postat: 2008-06-02 16:12:00
ArHo
7/ Grattis Janne du borde må bra idag, väldigt bra? för din biorytmer markerar detta.
Inlägg #10: Postat: 2008-06-02 17:02:00
Janne B
9 ArHo/ Med uppbådande av mina yttersta krafter for jag som västgöte upp till vårt heliga berg Kinnekulle i går. Där var så vackert och så härligt så det var som en religiös upplevelse, det är väl det som biorytmerna visar. Jag behövde hjälp ev en liten klen kvinna som dock visade sig vara stark som en uroxe. Hon lyfte mig nästan rakt upp.Hon levde bredvid en underbar källa vid Husaby. Där fanns Livets Vatten som förvandlat henne till en både god och stark människa.
Inlägg #11: Postat: 2008-06-02 17:08:00
Janne B
Bästa Ragnhild, jag inlägger protest. Tio år efter kriget började jag tala med vanliga svenska arbetare och bönder som under flera år vaktat gränsen mot Norge
och Finland. Som du vet fanns det tyska soldater i Finland också. Dessa mina arbetskamretar var urförbannade på allt tyskt och nazistiskt. De hatade att passa upp tyskarna med mat och kaffe på järnvägsstationerna. Det var hela tiden på gränsen till att de skulle vägra ta order eller börja knäppa av en del tyskar på tågen. /
Inlägg #12: Postat: 2008-06-02 17:10:00
Janne B
Detta hörde jag så många ggr av så många så för mig är detta sant./ Men det är lika sant att att i det övre borgerskapet fanns helt andra stämningar./ I släkten hade vi en Margarindirektör med det germanska namnet Gotthardt.Han var hängiven hitlerman från 1935 till 1944. Sedan började han vända på en del foton därhemma...
Laddar...