Butt betyder så mycket mer än röv

Inlägg #1: Postat: 2008-05-23 08:58:00
Per W
Dyrt och onödigt. Det finns väl 3000 språk i världen. Jag vet inte hur IKEA gör. Kollar dom att varorna har "passande" namn? Hyllan "Billy" är väl ändå OK på alla språk ;-
Inlägg #2: Postat: 2008-05-23 09:04:00
Janne B
Som socialarbetare hade jag ett foto på en dotter på skrivbordet och hennes trevliga namn i stora bokstäver. Men det var otrevligt på arabiska så en tolk bad mig vända på detta foto då jag hade arabiska besökare.....Så det gjorde jag ibland då jag märkte reaktioner från besökare...
Inlägg #3: Postat: 2008-05-23 12:23:00
Inger Olsson
Per W: Det ligger något i det. Att svenskar är extra känsliga, som i så mycket annat? "Först kränkt-typ?" Fast det inkluderar i s f Billy Butt. Jag har fått ett enda klagomål från red. B B klagade till red. då han ansåg sig kränkt över att jag kallade honom för "röv". Jag tyckte jag hade fog för det då namnet "Butt" hade en viss slangbetydelse.
Inlägg #4: Postat: 2008-05-23 12:24:00
Inger Olsson
forts/ Sen har Billy Butt fel när han hävdar att namn inte betyder något i övriga världen. Jag bara skrattar åt det. Det finns lika många tossingar som jag själv och som älskar ord o "leker" med bilderna av dem...
Inlägg #5: Postat: 2008-05-23 12:30:00
Inger Olsson
Om jag däremot hade vetat att B B var muslim vid den tidpunkten hade jag nog inte noterat efternamnet. Hade alltså tagit religiös hänsyn pga att jag vet att homosexualitet är laddat inom Islam. Obs! Är generellt o har alltså inget med BB: s sexuella läggning att göra!
Inlägg #6: Postat: 2008-05-23 13:52:00
Billy Butt
Inger - som vanligt pratar du i nattmössan! Och som ofta vet du inte riktigt vad du snackar om. Men du är bra på att få andra läsare att tro att du vet vad du snackar om. Mig lurar du inte . Gud bevare oss!
Inlägg #7: Postat: 2008-05-26 11:03:00
Inger Olsson
Billy Butt: Jag ber för din skull: "Gud... förlåt den förlorade eller var det den enfaldige? sonen som brukar Ditt namn i tid och otid..."
Hoppas du blir HÖRD Billy Butt. Du, som är troende, bryter alltså ofta ett av de heliga buden, vilket jag, med sedvanlig skärpa, har noterat. Förresten är du inte så butter i ditt svar 6 som du annars brukar vara. Fast det är bara att "vända blad", läsa ditt svar till JEM i hans tråd så... here we go again...
Inlägg #8: Postat: 2008-05-26 11:08:00
Inger Olsson
forts/ Givetvis pratar jag inte i nattmössan", gällande komm. 3 -- 5. Notera tiden: på dagen mellan 12.00 till 13.00. Och visst kan jag plocka fram C-O Schlyters brev till mig ang. det jag påstår i komm. 3
Personligen tycker jag det är BRA att du inte blir så lätt kränkt längre!
Inlägg #9: Postat: 2008-05-26 11:16:00
Inger Olsson
forts/ Billy, vet du vad mobbing ÄR? Jag har ett namn som man kan lägga på allt... Fast idag blev jag lite stolt.. hmm.. Tradera skickar mig ett majl med frågan: "Zinger, har du årets coolaste hund‏" Ni skulle bara ha sett mig nu...;-
Inlägg #10: Postat: 2008-05-27 14:15:00
Billy Butt
Inger ....det där rä en massa goja du skriver nu....!
Laddar...