|
Inlägg #41: Postat: 2008-05-24 01:15:00
|
|
Sunny |
Jag börjar med pastor Niemöllers efterkrigsbekännelse. Först gav de sig på kommunisterna men jag var inte kommunist – så jag gjorde ingenting. Sedan gav de sig på socialdemokraterna men jag var inte socialdemokrat – så jag gjorde ingenting. Sedan kom fackföreningsledarnas tur men jag var inte fackföreningsledare – så jag gjorde ingenting. Sedan gav de sig på judarna men jag var inte jude – så jag gjorde mycket lite. När de sedan gav sig på mig fanns det inge
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2008-05-24 06:18:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon.De människor.Som har levt ett långt liv tillsammans.Tillhör Ett unikum idag och går att räkna på våra händers fingrar.I ett samhälle där skilmässor och partnerbyten är vardagsmat .Är det därför Som kallsinningheten får råda ?Idag då ensamheten håller många sällskap.Har du resurser.Barn som orkar kämpa för dig.Går det att ordna ett boende.Där den sjuka får vård och partnern får plats.Depressioner.Psykisk senilitet.Är vad som kan uppstå.Vid de trauma..
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2008-05-24 06:26:00
|
|
Inger-Sofia |
Som det är.När två människor inte får dela sista tiden av sina liv tillsammans.Det vi pratar OM.Är inte att ta ifrån nånon en plats.Utan ge en rättmätig.Till en människa.Som under sin levnad Dragit in sin beskärda del till skattkistan.Det är inte mer än rimligt Att de oxså skall få åtnjuta lite av det.Nu när dom behöver det.Det är MÄNNISKOR vi prata om.Inte APPARATER.Det är kränkande mot våra männskliga rättigheter.Lite Respekt är inte dumnt.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2008-05-24 06:30:00
|
|
Inger-Sofia |
Vi kommer ALLA Oundvikligt dit en dag.Då vi blir gammla.Kanske sjuka.Skröpliga Och behöver stöd och hjälp.Att bli omyndigförklarade.Inte räknad med.Bara för de.Är ovärdigt Ett så kallat Civiliserat samhälle.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2008-05-24 08:05:00
|
|
myrboa |
Härligt med personer som dig Inger-Sofia som med passionens röst ställer dig på de "svagas" sida,.på¨livets sida. Du som mer focuserar på innehåll än på yta.Du som vågar uttrycka ditt unika jag...ditt eget personliga jag . Du som struntar i de som försöker "foga in dig i leden" Du som är en föregångare på många sätt.. "Fåtaliga äro de som kan se med sina egna ögon och känna med sina egna hjärtan." A. Einstei
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2008-05-24 08:58:00
|
|
ArHo |
CMO, att vara radikal är en sak? men det är ingenting som söger, att inte hjärtat behöver vara med. Nu tror inte jag att du är en hård brutal sälle, även om man skulle kunna tro det ibland, Nej! jag tror att i dina barnaår blev du nedtryckt i skorna av någon och just därför har du en gång för alla bslutat dig för, "ingen skall få trampa på mig, någonsin mer!
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2008-05-24 09:01:00
|
|
ArHo |
f/ du har inte behov av självhävdelse, nej du är bara en oslipad diamant som vill visa dina förtjänster, detta är min personliga teori om dig min vän!
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2008-05-24 09:20:00
|
|
ArHo |
Tänk! här är vi en my av vår befolkning som gärna vill tala om var skåpet skall stå? Nu förstår jag varför läsarna skrattar åt oss på detta forum. Över nio miljoner människor i landet skall vi tala till på sätt och vis, "och säger så här skall det vara" Detta är likvärdigt med att säga, "tro på mig alla andra ljuger" Här i ligger humorn som läsarna skrattar åt!
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2008-05-24 09:30:00
|
|
ArHo |
Är svenska folket dummare än andra folk? Nej! men knappast klokare heller! Om vi vill söka fel hos oss, kan vi knappast rå för det själva, inte så länge vi har en ynka liten miniroritet som styr och ställer över oss, Alltså våra folkvalda politiker och höjdarna i kapitalbranschen och lägger man till massmedias inflytande på oss, så kan inte vår befolkning bli bättre eller sämre än den är! välj själv
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2008-05-24 09:38:00
|
|
ArHo |
f/Detta är huvudskälet till att vi måste få en ny tågordning i landet för att få bukt med folks förtvivlan att inte få den hjälp de behöver! Det finns bara en säker åtgjärd för att frälsa landets befolkning, Vi måste införa ett nytt politiskt system UTAN POLITIKER och ersätta dem med varje släkts talesman ca tre hundra tusen som btalar för sin släkts önskningar!
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2008-05-24 09:56:00
|
|
Inger-Sofia |
Oj!***VARMT TACK! "myrboa"***
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2008-05-24 10:34:00
|
|
west-d |
Nr 44..ingen blir omyndigförklarad i sverige det togs bort för ca 10 årsedan...
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2008-05-24 11:29:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej west-d på papperet jaa.I verkligheten.Ute i livet. Råder många övergrepp på den fronten.När det gäller Sjuka,gamla,handikappade.mfl.Det är så mycket som sägs vara.Men så lite som är.Men det låter ju tjusigt.Ser snyggt ut på pränt..Maktlöshetens omyndigförklarande av subtil, manipulativ, karaktär.Är nog av värsta sortens omyndigförklarande.Har inte våra politiker ställt sig som förmyndare Över samhällsbefolkningen..och särskilt över de som jag nämnt tidigare
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2008-05-24 12:58:00
|
|
west-d |
Nr 53..du behöver inte berätta för mig om den verkligheten....lever dygnet runt i den och gjort i 23 år..det e verkligen intressant å läsa allt som här skrivs FÅ känner till den verkligheten det märker jag...
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2008-05-24 13:13:00
|
|
Janne B |
50 ArHo vill alltså återinföra det klansamhälle som vi hade före Birger Jarl och borta i Vikingatiden. Det system som fortfarande tycks fungera i stora delar av arabvärden. Jordaniens kung sammankallar visst sina klanhövdingar två ggr om året./ Har jag missförstått något ?
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2008-05-24 17:09:00
|
|
CMO |
38-40/Men snälla lilla Sunny, nu får du väl lugna ner dig!? Två åldringar får adekvat vård och hjälp från samhället anpassad till deras primära behov, vad sjutton har det med Niemöller och Nazityskland att göra? Kommunenn ska väl inte skicka någon av dem till koncentrationsläger!?
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2008-05-24 17:16:00
|
|
CMO |
ArHo, myrboa, Inger -Sofia: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2008-05-24 17:20:00
|
|
west-d |
57/..jaa.bla bla bla bla bla bla bla bla bla......................................
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2008-05-24 17:34:00
|
|
Inger-Sofia |
57 Oj,oj, oj, oj ,oj ,oj .oj.
Vilken mogenhet Vilka insikter.Och vilka kloka argument Du kommer med cmo Jag är djupt imponerad av din intelligens Och ditt verbala språkbruk ...
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2008-05-24 17:42:00
|
|
CMO |
59/ Exakt! Dito!
|
| |