|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-23 09:10:00
|
|
Janne B |
Vad ska vi ha i stället för politiker då - ArHoar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-23 09:36:00
|
|
ArHo |
Janne, vi lämnar Elina därhän, det finns olika uppgifter på hur man betalar ut äldrestöd, alltså en del kommuner struntar i normen! Likaväl som man gör med socialt bistånd, utbetalningarna skiljer stg från kommun till kommun! Detta vet du eller hur? Allt handlar om prioteter vad kommun anser viktigt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-23 09:46:00
|
|
ArHo |
Janne, jag har fått kommenterat det många gånger med att införa ett nytt politiskt system! Inte minst tack vare min artikel som handlade om detta ämne, Om jag fick göra en ny artikel för Carl Olof skulle jag gladligen skriva om detaljerna, NÄR, VAR, HUR! med ett folkstyrt land! Jag har fått många intressenter på min sida som har gett mig tips och en del har faktiskt ett flertal av oss bidragit med, t.o.m CMO, AlfV en JAnne osv!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-23 09:55:00
|
|
ArHo |
F/ Invandringspolitiken har jag fått hjälp med att lösa ifrån många instanser, inte minst dem invandrare jag umgås med har kommit med bra förslag som är värt att beakta, Vtsst låter det enkelt men jag kan försäkra, att införa ett nytt politiskt system är lättare sagt än gjort, det finns så många viljor som, tycker det motsatta, vilket blir ett problem i stg att lösa. Faktum är att införa demokratisk rättvisa är många emot, hur dumt det än låter så förhåller det sig så!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-23 10:14:00
|
|
Janne B |
ArHo / det äldreförsörjningsstöd som Elina och jag talar om ubetalas av Försäkringskassan. // Kommunernas ekonomiska bistånd är en helt annan sak med vissa normer men också individuell behovsprövning månad för månad.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-23 10:25:00
|
|
Janne B |
4/ ..införa ett nytt politiskt system..Har du inte tagit på dig en väl stor uppgift.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-23 10:45:00
|
|
ArHo |
6/ Janne, nej! inte jag, utan det blir andra som kommer att jobba med detta! Själv blir jag en i högen av som rådgivande person, liksom vem som helst kan vara med på ett hörn och dra sitt strå till stacken. Det roliga är, att dem som inte är förgiftade av politiska irrläror anammar den här idèn och inte minst en och annan från främmande land som jag varit i kontakt med, Kanske folk utifrån kan bli en bra resurs att tillgå i denna fråga, tack vare sin vakenhet för förslaget!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-23 12:21:00
|
|
Jocke S |
7 Då kan det väl vara bra att veta: "De" i nominativ, 3:dje person pluralis. Om du inte misstycker. Jag undrar hur detta kan ha spridit sig? Det är lite skrämmande. Tänk om värre ideer kan spridas lika lätt? Undrar varför jag blir så irriterad över "dem" var gång också... Pedanteri?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-23 15:45:00
|
|
ArHo |
Jocke du som värtdsmedborgare måtte vara emot alla som är organiserade i någon form? och därmed är du ett nominativ om du inte misstycker?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-23 16:25:00
|
|
ArHo |
9/Jocke, jag förstår inte att du irreterar dig på, att man varje gång nämner en eller flera personer, utan att man namnger "dem" med namn och födelsedata, skonummer osv.? eller är det bara jag som inte bryr mig av skrivpraktiska skäl och utrymme som skall framstå som syndabock?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-05-23 16:25:00
|
|
ArHo |
f/Eller gäller det bara genaliseringsbegreppet som du ondgör dig över som de flesta begagnar sig utav!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-05-23 17:32:00
|
|
Jocke S |
"Jag" är subjekt. "De" är också subjekt. "Dem är objekt". Om du står på ett möte och säger "Dem som insett att politikerna bla bla" så blir du inte tagen på allvar! Så nu vet du det! Tänkte jag också kunde få mästra lite innan du fortsatte? :-
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-05-23 17:37:00
|
|
ArHo |
Bra Jocke, du har en poäng vad skrev om dem, visst jag kan också reagera negativt när folk säger dem utan att ge minsta antydan till vilka dem menar! många dem blev det
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-05-23 17:52:00
|
|
ArHo |
Jocke, jag tror att alla som skriver på Sourze förstår det mesta de läser av artiklar och inlägg, även om formuleringarna ibland är briistfälliga, vilket vi syndar med lite pr mans?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-05-23 17:57:00
|
|
Jocke S |
Du missförstår! Det är inte syftningen jag åsyftar, vilka "dem" eller "de" som du avser. Du gör ett grammatiskt fel, men som av någon anledning är ganska vanligt idag.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-05-23 18:02:00
|
|
ArHo |
Jocke, Så är det tyvärr, vi kommer ifrån samma ort och där kan vi vara offer för detta, rent språkligt med vårt talspråk förstås, som smittar av sig när vi skriver!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-05-23 18:02:00
|
|
Jocke S |
Å nu vill jag inte se mer nårra ´"dem" som subjekt av nån enda här för då anmäler jag hela sourze till språknämnden" Begripps!
|
| |