Kvinnor väljer - män pekas ut

Inlägg #1: Postat: 2008-05-22 19:10:00
Jocke S
Det "märkliga"? är. att det under 30 år i det stora hela, nästan inte funnits en vilja att åtminstone ANTYDA möjligheten att framlägga teorin om att det KAN vara Som JJ här beskriver! Hysch, hysch, hysch!
Inlägg #2: Postat: 2008-05-22 19:12:00
Jocke S
I vems intresse ligger det f.ö. att ständigt framställa kvinnor som viljelösa och maktlösa våp?
Inlägg #3: Postat: 2008-05-22 22:56:00
Daniel Wijk
Schyman och Rosenbergs intresse naturligtvis. Sanningen är inte mer värd än samhällets mest ruttna länk i jämlikhetskedjan...
Inlägg #4: Postat: 2008-05-23 09:07:00
Joakim_J
I vårt land blundas det helt och hållet för de stora fördelar som många kvinnor skaffar sig via sina pojkvänner/män. För inte så få kvinnor är ett förhållande helt enkelt ett slags karriärssteg. Detta faktum talas dock det väldigt tyst om. Läste tex en undersökning för något år sedan som visade att när man jämförde unga jämnåriga mäns och kvinnors standard så hade männen generellt sett det avsevärt mycket sämre eftersom kvinnorna skaffat ekonomiska fördelar via sina äldre pojkvänner.
Inlägg #5: Postat: 2008-05-23 09:10:00
Joakim_J
Så om man exempelvis skulle titta på gruppen 20-30-åringar skulle man förmodligen se att kvinnorna i den åldern generellt sett har det ekonomiskt bättre än sina jämnåriga män. Men detta faktum kommer vi naturligtvis aldrig att få se några nattsvarta rubriker om i pressen. För det som drabbar män räknas ju liksom inte...
Inlägg #6: Postat: 2008-05-23 09:59:00
Ragnhild Blücher
Till 2
Framförallt i media, där man inte får vara stark som kvinna. Man ska vara ett offer för dessa "mansgrisar", men ändå säga attman själv är unmdantaget. - Själv har jag aldrig drabbats av könsdiskrimenering, men det sägs har jag hört att andra svenska kvinnor har det !
Inlägg #7: Postat: 2008-05-23 10:00:00
Ragnhild Blücher
Det där var inte min stavning /korr
Laddar...