Inlägg #1: Postat: 2008-05-22 10:07:00
|
Jocke S |
Visst traditionen spelar säkert in, både för en svart och för en kvinna. Vem som har mest för respektive nackdelar i kampen, "en svart" eller "en kvinna", kan man ju fundera på. Men en svart man vore en framgång, en vit kvinna mer en gäspning. Som president i USA.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-22 10:25:00
|
Jocke S |
Sedan måste man förstås räkna med deras personliga egenskaper också, ja det blir ju de som syns i media. Hillary med sitt ständiga belåtna leende och huvudnickande efter vart uttalande. Och med Bill i bakgrunden. Och Obama med sitt allvarliga ansiktsuttryck men med varmare tongångar. Och en snygg svart hustru i bakgrunden...Har jag fel?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-22 10:35:00
|
ArHo |
Jocke, tack för senast. Nu en fråga av ren nyfikenhet Ämne Världsmedborgare helt nyligen pratade jag med en bekant som också ansåg sig som V:M: hans syn på Obama såg han som en svart revolution som skulle frälsa vår värld? jag känner en viss distans för hans sätt att uttrycka sig! forts
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-22 10:41:00
|
ArHo |
3/ Vi kom in på mest underliga resonemang om alla blev V:M: skulle bli totalt fred på jorden osv.
Personligen ser inte den minsta förutsättningen för detta enligt hans premisser. Vad är det främsta en världsmedborgare kan åstadkomma som inte är beprövat? som skulle förändra vår värld och dess synsätt?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-22 10:59:00
|
Jocke S |
3-4. Nu vet jag ju inte vad din kamrat sa eller menade, svårt att kommentera alltså. Att svarta skulle vara mer eller mindre lämpade än andra på det här planet tror väl knappt någon på!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-22 11:02:00
|
ArHo |
Ok Jocke, Varför vill man vara världsmedborgare?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-22 11:02:00
|
Jocke S |
"Världsmedborgare". Tja det är mer en moralisk/ideologisk ståndpunkt. Här på nätet, en imaginär pin att sätta i knapphålet vid behov. Och nog är den snyggare än liberalist, kommunist, feminist eller någon annan -ist. Möjligen då humanist, eller pacifist i vissa fall.
|
|