Inlägg #21: Postat: 2008-05-20 23:35:00
|
Jocke S |
16 Förresten en sak till. Vistt, militärer kan bli poliser. Men resten, "skicka ut alla kriminella ur vårt land..." osv. Var har du fått det ifrån? Och skulle alla kriminella vara invandrare? Menar du att folk skall ta sådant du framför här på allvar!?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-05-20 23:40:00
|
ArHo |
Jocke, bara dem som jobbar i branschen vet hur det ligger till med den saken,resten är lyckligt ovetande! Men knappast du eller hur?
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-05-20 23:40:00
|
ArHo |
Jocke, bara dem som jobbar i branschen vet hur det ligger till med den saken,resten är lyckligt ovetande! Men knappast du eller hur?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-05-21 02:17:00
|
Janne B |
16 ArHo/ Denne man har en icke seriös sida som visar sig så här//
.. skicka alla kriminella ut ur vårt land som lagen föreskriver, men tillämpar sparsamt// En sådan lag finns givetvis inte. Invandrare som blivit svenska medborgare kan inte heller skickas någonstans. Småtjyvar från Bosnien ska inte skickas någonstans. OSV
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-05-21 02:30:00
|
west-d |
Helt otroligt att många människor tror att alla kriminella är invandrare.Då jag är ute i den världen så träffar ja få av dem.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2008-05-21 08:37:00
|
Jocke S |
Svar på frågan ArHo. Tror du att ALL kriminalitet beror på invandring? Eller diskutera saken med CMO. Han verkar inte heller inse förhållandet mellan sociala och ekonomiska faktorer och kriminalitet.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2008-05-21 09:12:00
|
AlfVerner |
6>Det är väl fullständigt självklart att ett lands fysiska känslighet t ex kärnkraftverk, infrastrukturberoende etc. minskar möjligheten till at försvara sig "militärt". Det som är viktigt är FOLKFÖRSVARET, att ha en moral som bottnar i ett gemensamt intresse av att försvara landets demokratiska förutsättningar.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2008-05-21 09:13:00
|
AlfVerner |
Lika självklart är det att detta intresse minska i takt med det demokratiska samhällets uppslösning. Det blir en Lars Nilsson-paradox att både avdemokratisera landet och "öka" försvaret", inga pengar i världen kan ersätta den försvagade delaktigheten.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2008-05-21 09:33:00
|
ArHo |
26/Jocke S Du ställer en ovanligt naiv fråga för att vara den skarpsynte Jocke den här gången är du ute på gungfly så det förslår. Var har du dina sympater någonstans i V,Fp eller Mp? När du erkänner din politiska färg, Kan vi ta en djupgående debatt, "kanske" för din fråga och kommentar är trångsynt!
|
|
Inlägg #30: Postat: 2008-05-21 09:38:00
|
ArHo |
25 -26 TV 3 är en kanal som har programmet Efterlyst! Hur kommer det sig att inte detta program inte förbjuds, eftersom att det handlar till övervägande del om invandrare som begår brott? forts
|
|
Inlägg #31: Postat: 2008-05-21 09:38:00
|
Jocke S |
Svara på frågan ArHo! Och vad anser du att kriminalitet beror på, några viktiga faktorer, inte bara en delvis!
|
|
Inlägg #32: Postat: 2008-05-21 09:43:00
|
ArHo |
När skall vi få tala högt om faktiska omständigheter i Sverige? t.ex. om kriminella invandrare? om denna kategori begår grova hemska brott skall de i förlängningen efter avtjänat straff utvisas säger lagen!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2008-05-21 09:52:00
|
ArHo |
f/ Man skulle nästan kunna tro att ni tar de kriminella i försvar och urskuldar deras synder för att de är invandrare, Jag ser ingen skillnad på vem som går begår brott. Skulle jag få bestämma, tog bort vi bort rasistmisstanken mot dem som har andra åsikter än det politiska korrekta! Faktum är att invandrare tycker att vi svenskar är lite dumma i huvudet som har så märkliga lagar som skyddar invandrare men inte borna svenskar?
|
|
Inlägg #34: Postat: 2008-05-21 09:56:00
|
ArHo |
31/ på grund av sociala omständigheter! men det är inte någon ursäkt för någon som begår brott!
|
|
Inlägg #35: Postat: 2008-05-21 10:06:00
|
ArHo |
Jag som jobbat med ungdomar i 17år av alla kategorier allt ifrån sju och upp till tjugfem års ålder, har fått en klar bild på att svenskar och andra etniciteter är inte någon större skillnad på mer än språkligt möjligtvis vissa fall, dem yngre är så härligt barnsligt omedvetna! Emedan de äldre är nog så förslagna redan i fjorton års ålder i de flesta fallen som jag persomligen inte vill klassa som småbarn som politikerna gör!
|
|
Inlägg #36: Postat: 2008-05-21 10:12:00
|
Janne B |
33 ArHo Citat//Faktum är att invandrare tycker att vi svenskar är lite dumma i huvudet som har så märkliga lagar som skyddar invandrare men inte borna svenskar?// Du kan inte veta vad alla invandrare tycker. Så formodligen menar du att det finns en och annan invandrare som....osv. / Man måste vara ytterst försiktig med generaliseringar.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2008-05-21 10:25:00
|
ArHo |
Janne därför skrev jag medvetet invandrare i vetskap om att det är en omöjlighet att alla invandrare skulle ha den åsikten! av den orsaken att de inte har en aning om våra lagar och förordningar på alla händer givetvis. Men tack för att du påminde mig om sådant jag redan vet.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2008-05-21 11:43:00
|
Jocke S |
34 ArHo, förutom att du generaliserar och skuldbelägger ensidigt och våldsamt så skiljer du inte på "orsak" och "skuld". Jag föreslår att du i stället tar upp ämnet med CMO eller Lars Nilsson som är på din och "rätt" right sida om mittfåran. Om de blir arga på dig kan det vara för att du tassar in på deras respektive deologiska revir!
|
|
Inlägg #39: Postat: 2008-05-21 11:52:00
|
Jocke S |
Så här skall det vara: Men om de blir arga på dig så kan det bero på att du tassar in på deras respektive ideologiska revir!
|
|
Inlägg #40: Postat: 2008-05-21 12:22:00
|
Janne B |
Om vissa invandrare är brottsligare än annat folk beror på den sociala situationer de hamnar i. Jag bodde många år i Umeå och där sa polisen att invandrade finlandssvenskar var praktiskt taget brottfria. För de kunde tala svenska och fick därigenom bra jobb och bostad - som de var rädda om.
|
|