|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-19 09:54:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ För att föregå ev. komm. om avundsjuka: jag tillhör dem som alltid har haft utseendet för mig. Som det visst heter. Dock har det för det mesta varit till nackdel, för den personligheten som jag är. Fast den bästa o vackraste kommentar har jag fått av en blind person... Blind på ena o halvblind på andra. En gång har jag verkligen skäms. Även om jag kanske med viss rätt
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-19 09:55:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ kände mig trängd av att folk tittade på mig i en viss situation så varför klagade jag? Jag fick då höra en historia hur det var att vilja b l i sedd o ingen någonsin tittade på en. P g a att man hade utseendet mot sig... Nå, tycker ändå att din artikel handlar för m y c k e t om yta o prylar skapat yttre självförtroende o att du därför bl a
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-19 09:57:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ blir beroende av andra på kanske suspekta grunder? Finns en paradox i din artikel: bara det att du, ytligt, noterar andras svartsjuka/avundsjuka o hänger upp dig själv så mycket på det! Vilka signaler skickar du alltså själv ut? Det har jag aldrig gjort o därför får man också respekt gn att visa andra ett erkännande - som inte bygger på yta. Tror jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-19 10:00:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ Det är "lätt" att mista prylar o skaffa nya! Men det är svårt att få o behålla sin intrigitet, styrka, mod, tålamod m m. Krävs hårt arbete o faktiska motgångar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-19 10:02:00
|
|
peter_ |
Du uttryckte det bättre än jag, Inger. Jämför lite med att bli bekant med katter. Om du propsar på och försöker framkalla deras gillande så blir det kalla tassen. Om du inte försöker att påverka dem med annat än lite vänlighet så blir du snart uppskattad.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-19 10:08:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ Antar att du är ung. Men det är ingen ursäkt för, eller enbart, för att man ska leva i nuet o fånga ögonblick. Konstant! Tiden är i sig självt ett större perspektiv o det bör en ung också lära sig...
I Sverige idag har vi redan en generation ansvarslösa individer som vägrar bli en dag över sådär 15 bast. Fast ungar kan de skaffa o låta stat o kommun ta hand om dem... Lev väl!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-19 10:17:00
|
|
Inger Olsson |
Peter_ Som ett tillägg till komm. 6 man kan snacka vänligt med alla djur. Även vilda. Absolut! Tro mig. Det som luktar är däremot rädsla ångest. Människor med självtillit svettas "annorlunda". Människor som prompar, lismerar o sv luktar o beter sig därefter. Jag är 100 på detta... Det som däremot skrämmer
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-19 10:18:00
|
|
Inger Olsson |
ohyggligt är att så många människorbarn är så skadade idag, sååå avvisade, att de inte har någon intrigitet. De hänger o klänger på "allt o alla". Inga spärrar, inga gränser men heller ingen n a t u r l i g nyfikenhet. Hänger du med?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-19 10:20:00
|
|
peter_ |
Ja, jag tror det.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-19 10:45:00
|
|
Jocke S |
0 Minns också en liknande artikel för något år sedan, hon skrev flera. Om hur denna person bl.a. lyckades leva loppan vid Stureplan till vissas föragelse. Om man nu är, eller tycker sig vara, så här lyckad och samtidigt upplever negativa signaler från omgivningen. Då kan det kanske bero på ens egna signaler? Kanske dags att blända ner?
|
| |