Mäns rättigheter kränks av staten

Inlägg #1: Postat: 2008-05-18 10:25:00
arvidandersson
Hej Elin, Tack för din e-post. Land ska med lag byggas, inte med könspolitiska värderingar. Skriv direkt till Sourze så får fler delta i debatten. Hälsningar A-A
Inlägg #2: Postat: 2008-05-18 12:18:00
Pia K
någon sa till mig härom dagen, att har man en gång fastnat i myndigheternas garn, är det svårt att ta sig ut. Besluten borde tas snabbare, med hänsyn till alla drabbade. Ofta hör man att män är utan rättigheter i dag. Varför det är så, är svårt att förstå.
Inlägg #3: Postat: 2008-05-18 17:54:00
Jocke S
Det här är ju delvis en repris av din förra artikel. Men visst är det så, troligen delvis medvetet hos makten. Varför inte plocka ihopa lite fakta, finns här och där. Diskriminerande lagar, i media, i atttityder, hur män döms hårdare för samma brott. Och t.ex. "delad vårdnad" lär idag SVT gå till modern, i 80 av fallen.
Inlägg #4: Postat: 2008-05-19 10:10:00
Franklin
Tyvärr är det ju så att kvinnor med lätthet kan komma undan med nästan vad som helst i vårt land. Speciellt om det rör förhållande och barn. Det beror på den syn i vårt samhälle som alltid pekar ut kvinnor som offer och män som förörvare - även när motsatsen gäller. Trist men sant och något som man aldrig hör skrikhalsfeministerna och talibangummorna prata om.
Inlägg #5: Postat: 2008-05-19 19:32:00
west-d
Förnedrande behandlingar på/i häkten är säkert värre för personer som är misstänkta för brott mot kvinnor, men även de övriga blir sällan bra behandlade,de som jobbar på dessa ställen vill känna makt å det har/får de då på sitt jobb.
Inlägg #6: Postat: 2008-05-20 14:40:00
JEM
Med största förståelse och empati för det du blivit utsatt för Arvid, måste jag nog ändå säga att det inte är det största problemet i sammanhanget. Jag anser att det stora problemet är att kvinnor och män med för den delen som falskeligen anklagat någon annan för brott, så sällan själva ställs inför rätta...forts
Inlägg #7: Postat: 2008-05-26 19:11:00
west-d
Läste GT om Tito, jag "vet" inte så mycket om "det här" men "sitter" han el. har han inte börjat avtjäna straffet? Det är bra att det ska upp i HV-rätten, men att de oxå tar upp ett fall till e inte rätt tycker jag..
Laddar...