|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-14 17:44:00
|
|
AlfVerner |
I 25 år har jag hört den socialdemokratiska fascistpiskan vina med orden "orealistiska krav". Percy Barnevik plockade en miljard i pension, Göran Persson tar 100.000:- för en föreläsningstimme, Zlatan tjänar 100-tals miljoner etc. etc. och då sitter en gubbdjävel och pratar om "realism".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-14 17:50:00
|
|
Janne B |
"inga semstrar kan bestämmas innan avtalet är klart." Ja det är säkert sådana konkreta fakta som kommer att avgöra det fortsatta förloppet. För inga nya pengar har tryckts upp färdiga att dela ut. Det blit en kompromiss på mariginalerna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-14 20:37:00
|
|
Janne B |
Hon tar
sköterskorna i örat
"Man kan inte komma sist och kräva mer än andra." LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin kritisk// Från dagens Nyheter. // Avgörandet närmar sig...oavsett vad jag tycker.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-14 20:43:00
|
|
GunnarL |
Bra och saklig artikel Steno. Alltid roligt att läsa inlägg från en man med stor facklig erfarenhet. Jag tror som Du, sjuksköterskorna har egentligen varit fel ute från första dagen och kommer att få backa till ett realistiskt avtal. Att AlfV kallar Dig gubbjävel är något Du kan ta med en stor nypa salt - jag har fått heta betydligt värre, vilket inte bekymrar mig över huvud taget. Hans språk är ju vad det är.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-14 22:08:00
|
|
Lars Nilsson |
Utmärkt Steno. En 5:a av mig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-14 22:19:00
|
|
Stig |
Bra färslag, Gå över till Saco, de kan förhandla individuellt utan sossetjafs om låglönehöjngar etc. Likaså bör Lärarna göra. Gå till Saco. TCO verkar vara på väg tillbaks till LO systemet där nybörjare har samma lön som den som jobbat hela sitt liv.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-19 09:07:00
|
|
Elina |
Du hade fel om tio dagar. Strejken är inne på femte veckan och ingenting har hänt. Varken katastrofer, mer sympati för de strejkande eller avtal.
|
| |