|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-13 14:23:00
|
|
Elina |
Följ bloggen! Men kanske skriver jag mer när det händer något mer spännande än dagsetapper i lugna vatten.
Ska till Teneriffa och möta honom där. Vi ska bestiga Teide, per fot ej linbana.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-14 08:37:00
|
|
Jocke S |
För en som aldrig vågat sig längre än till Sthlms skärgård per segel låter detta oerhört. Jag har läst några världsomseglarböcker, det här ger väl uppslag till en sådan? Det är väl i Los Christianos som långseglare brukar lägga till? Och för bestigning av Teide behöver man väl tillstånd?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-14 09:50:00
|
|
Elina |
Nej, Teide behöver inget tillstånd vad jag vet men ska kolla. Bra att du påpekade. Han ska lägga till på Tenerife la Gruz, trevlig hamn. Seglar man över mot sydamerika är vägen genom Kap Verde som gäller.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-14 10:04:00
|
|
Jocke S |
Var på La Gomera innan jul och läste då en guide om vandringar på den ön och på Teneriffa. Har för mig att det stod just om att det nu behövs tillstånd att gå sista biten från där linbanan slutar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-14 10:54:00
|
|
Elina |
Ska kolla! Tack! Gomera var fint, eller? Har inget större intresse att resa till Kanarieöarna men det var lämplig ställe att träffa sonen före Atlantfärden.
|
| |