|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-11 15:39:00
|
|
Janne B |
Inte heller jag förstod vad hon menade, syftade på. Jag kunde inte uppleva hennes budskap . Men jag får klara mig ändå.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-11 16:54:00
|
|
Ramona Fransson |
Synd! Jag hade gärna skrivit krönikor. Förstå Linda Skugge? Hon verkar inte förstå sig själv. Kanske svårt att begära att andra ska förstå det man inte begriper själv. Kejsarens nya kläder?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-11 18:19:00
|
|
Billy Butt |
Fattar du inte Ramona att det är just den "nichen" som gör att Linda Skugge och sådana som hon blir framgångsrika skribenter... det är inte meningen satt du ska begripa. Det är meningen att du ska känna dig uppretad av hennes texter - det är ju hela meningen...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-11 19:53:00
|
|
Janne B |
Varje samhälle tycks ha sina hovnarrar som får säga vad som helst och göra vad som helst - utan att bli åtalade eller upphängda.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-11 20:30:00
|
|
Ramona Fransson |
Första månaden blev jag förvånad, den andra irriterad, den tredje ignorerade jag inläggen. De resterande 177 månaderna vet jag inte vad hon har skrivit. Sorry!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-11 21:18:00
|
|
west-d |
Nr 3..jag tror oxå att så är, som BB även skriver att folk blir uppretade av hennes texter är meningen.Det gäller inte bara Linda S texter. Texter som folk typ retar sig på är de som oftast människor kommer ihåg längst.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-11 22:13:00
|
|
Ramona Fransson |
Svar36, om, jag säger om det böev jag som skulle skriva krönikor, skulle jag gärna vilja ha diskussioner, heta och vilda, jag skulle också vilja locka till skratt, även få undringar, funderingar, men jag vill inte att människor blir arga. Det räcker med ilska som det är idag. Hellre ber jag om ursäkt om någon mår bättre på det. Mer glädje än ilska !
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-11 22:38:00
|
|
Pia K |
Intressant emellertid, att man inte kommer ihåg Linda Skugges texter men väl Malin Wollins, som också är krönikör, men som önskar hon var mer lik Linda Skugge.
Provokation är ett sätt att synas och uppmärksammas. Ett trick. Kanske för att man inte har något viktigt att säga?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-11 23:54:00
|
|
Ramona Fransson |
Tja, men på ett sätt är textchock, något som man minns lika länge som en blixt! Det är bättre med underfundiga texter, de minns man längre. Ta Tage Danielssons text om Harrisburg, den minns man, om inte ordagrant, men man minns fragment. Det är text det!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-12 00:00:00
|
|
Pia K |
Förstår vad du syftar till!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-05-12 09:32:00
|
|
Billy Butt |
Ramona... återigen bekräftar du, i dina egna ord att du aldrig skulle kunna bli en kvällstidnings kronikör... därför att det framgår TYDLIGT av dina kommentarer att du inte riktigt begriper vad en kvällsblasks kronikörs uppgift egentligen är. Jag beklagar återigen behöva ge dig en känga, men du framstår som oerhört okunnig med dessa inlägg. Världen är inte frid och fröjd och kvällstidningsläsare skiter i att komma i håg vad de läst i går. De vill ha läsnjutning för stunden.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-05-12 09:42:00
|
|
Janne B |
Man läser inte en kvällstidning för att bli klokare, visare och kunnigare utan för att blit kittlad, upphetsad för stunden. Omedelbar behovstillfredsställelse kallas det visst. När man lagt ifrån sig blaskan än man inne i en mer realistisk värld igen // Men visst kan man hitta en o annan vettig artikel i expressbladet.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-05-12 10:28:00
|
|
Ramona Fransson |
Tja, du verkar så säker Billy... men du vet kanske, att det är när man är som säkrast, att läget är som osäkrast. Vilket kan överraska. Dessutom, ska man aldrig säga aldrig, som bekant!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-05-12 10:51:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Till 13
Stackars Billy; han låter avundsjukare än vanligt :- Men visst är det lättare för en verbal tjej att få ett mediajobb idag. Där talar oddsen för att Ramona blir krönikör.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-05-12 13:36:00
|
|
Per W |
Billy har alldeles rätt. Och om krönikören heter Linda Skugge, Ulf Nilson eller "what-ever". De skall sälja tidningar och skapa rubriker.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-05-12 13:38:00
|
|
Per W |
Och för att bli krönikör måste man redan ha ett namn och vara känd det är inte Ramona eller skapa det och det tar åratals.
Sorry, men Ramona säljer inte ovasett hur bra hon skriver
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-05-12 13:42:00
|
|
Ramona Fransson |
Till Per W, måste nog rätta dig aningen lite, för jag säljer riktigt bra, och har så gjort i flera år. Inte i Läckbergs dimension, naturligtvis. Men blir man presenterad i TV och tidningar, så blir man känd! Utan att behöva göra ett skrapande grand, mer än att bara vara. Om jag "skulle" bli krönikör, ska jag komma ihåg vad du skrev:
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-05-12 13:44:00
|
|
ArHo |
16/ Aha, hon tillhör inte klubben för inbördes beundran menar du?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-05-12 13:50:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Något förenklat men indexavgörande kan man säga om svenska krönikörer: Grabbarnas krönikör heter Robert Aschberg, och brudarnas heter Unni Drougge. - De säljer som smör i det småländska solskenet !
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-05-12 13:51:00
|
|
Karin Holmberg |
Javisst kan det finnas katter bland hermelinerna.
När man läser alla kommentarerna här så känns det ännu mer rätt med en sån som Ramona.
|
| |