|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-11 14:08:00
|
|
Ramona Fransson |
Belinda och några till skrev boken Bitterfittor, tror jag. Linda påstod i gårdagens Aftonbladet, att allt var lögner, inget hade varit sant! Hade jag skrivit en krönika, bara för att reta gallfeber på folk hade jag i slutet på varje krönika vänt på begreppen. Just för att få folk förvirrade. Men hon gav "glasklara" besked om allt! Istället för Krönika kanske namnet "Blogg-Frog", varit mer passande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-11 14:33:00
|
|
Janne B |
Det var en gång en Åsa som i 10-15 års tid skrev om hur unga radikala kvinnor skulle vara. Det var nog i Aftonbladet. Sedan visade det sig att hon under denna tid levt tillsammans med en våldsman som långa tider höll henne i isolerad i i skogen i Dalarna. Rätta mig om jag har fel!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-11 20:14:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Det finns också ett talesätt, som använd flitigt inom media: - Women sell, men dont ! Det gäller såväl i bild som i skrift främst i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-12 00:55:00
|
|
Sunny |
2 Ja du har fel.Åsa bodde många år på en ö med sin sambo som hon täffat som tonåring.Han kunde inte få barn o Åsa fann sig Så dog han plötsligt o hon blev helt ensam Då ville hon försöka få barn. Tiden var knapp o hon mytte en tvillingsjäl-
Mannen led av en svår psykisk sjukdom men bara periodvis .Mellan varven var han en fantastisk kille o Åsa underskatatde grovt hur svårt det är ata leva med en psykiskt sjuk partner.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-12 00:59:00
|
|
Sunny |
I synnerhet sedan det inte finns någon psykvård värt namnet.
Hon orkade inte till slut men de två skrev tillsammans en bok o denna vård som bara finns på papperet: de använda alla hans journaler etc
I hans sjukdomsbild fanns åtskilliga aggersiva handlingar när han gick in i psykosen men det bvar han ju inte medveten om
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-12 01:25:00
|
|
Janne B |
Tack för denna justering eller rättelse - säger jag som vaknat till en stund. Ja
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-12 06:47:00
|
|
Per W |
"Fittstim" heter boken, Ramona.
|
| |