Britney, en maktfaktor?

Inlägg #1: Postat: 2001-10-08 15:15:00
Marita
Nja. Hon är bra som showartist, det stannar dock där. Tycker att hon borde se över sin faktiska makt litegrann. Hon skulle kunna förändra rätt många tonårstjejers "världar" om hon tog tillfället i akt. Problemet är dock att om hon tonade ner sin sexiga, pressade attityd skulle hon inte synas mer. Det blir jag förbannad över. Sen kvarstår dock faktum att föräldrarna har det yttersta ansvaret.
Eftersom jag själv sätter musiken på högsta prioritet har jag inget till övers för produkter.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-08 16:04:00
Juanita Zanetti
Jag fick ätstörningar när jag gick i högstadiet, jag gick ned till 45 kg och nu väger jag mellan 55-57. Hade inte varit för min mamma så vet jag inte vad som kunde ha hänt.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-08 17:20:00
Marita
Jag vet inte varför du led av ätstörningar, har själv samma erfarenheter och det mina lärt mig är att föräldrar har en otroligt stor inverkan på hur och varför man får ätstörningar.
Det sociala arvet du vet.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-08 17:49:00
Juanita Zametti
Det var pga jävla MTV, V.Revyn och alla andra skitiga trendsättare. Jag är inte frisk än, jag vet inte om jag inte skulle göra en bröstförstoring om mina bröst började hänga och det är tragiskt.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-08 23:19:00
Marita
Jag resonerade precis som du hela hela tiden. Skyllde allt på Slitz MTV Vecko Revyn etc.
Sista gången jag gick i terapi kom dock andra saker upp. Började förstå att om jag från början hade haft en grundtrygghet den som man bör få från sina föräldrar hade jag varit förmögen att välja bort en del av påverkan från skiten.
Sedan håller jag med och insisterar på att den är en jävla sjuk bransch som hjälper till att fördärva redan låga självkänslor. Men är man stark nog kan man välja.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-09 00:52:00
Juanita Zanetti
Jag antar att du har rätt men i mitt fall så var det nog inte riktigt så. Jag ville vara snyggast, smalast och smartast men nu fattar jag att jag är det jag är. Vad kan jag mer göra? Inget, nu tränar jag fyra gånger i veckan och ser till att jag ser bra ut på alla sätt men det på ett någelunda sunt sätt. Jag vet att jag fortfarande lider av det, min pojkvän hjälper mig mycket, han har hindrat mig ifrån en bröstförstoring.... Utan honom så hade jag sett ut som en riktig bimbo..
Inlägg #7: Postat: 2001-10-09 12:46:00
Marita
Är nog i samma fas som du, kanske kommit ett steg längre. Försöker avdramatisera all träning. Utveckla det du egentligen är bra på.
Jag brukar tänka såhär:
Ok, Marita blir du bättre på att skriva om du har en fast, snygg kropp? Kan jag försörja mig på en fast, snygg kropp? Vill jag det?
Svar: Nej.
Det hjälper. Se till ditt inre istället. En klyscha, men en sann sådan.
Inlägg #8: Postat: 2001-10-10 10:46:00
Juanita Zanetti
Du har aldrig varit hos juristernas på Sthlms universitet? Det är en tävling om allt, alla ska vara snyggast och bäst och just nu är jag där uppe bland de snyggaste och bästa. Tjejerna på juristernas är fjantiga och puckade men jag vet inte om det är någon skillnad på mig. Jag är en stornollåtta och jag antar att många av oss fungerar på detta banala sätt.
Inlägg #9: Postat: 2001-10-10 12:47:00
Marita
Du behöver inte vara en stor nollåtta om du inte vill. Det är ju endast du som kan välja det eller inte.
SJälvrespekt kallas det. Plus att det inte finns något häftigt med att vara en banal nollåtta.
Vore jag du skulle jag rycka tag i mig å fråga mig vad tusan jag håller på med?! DU verkar ju vara något smartare än så..
Laddar...