Jag håller med Saddam

Inlägg #1: Postat: 2001-10-08 18:37:00
Skalman
Jag lever med den sällsamma föreställningen att vi går mot en bättre värld. Ständigt träffar jag dock på människor som Martin Källström och Per Wallin. Jag måste erkänna att jag faktiskt blir rädd. "Jag håller med Saddam?"
Skona mig!
Hela artikeln är ett enda stort skämt. Ta t.ex. det patetiska tankeexperimentet att det hade varit tyska terrorister som genomfört attacken mot WTC. Du tror att USA skulle ha attackerat Tyskland?
Inlägg #2: Postat: 2001-10-08 18:37:00
Skalman
Nej! Det finns en lite skillnad mellan Tyskland och Talibanerna i Afgansitan. Hade det varit som jag nämnde ovan hade Tyskland självfallet lämnat ut terroristledaren och inte skyddat honom och alla hans kompanjoner som Talibanerna gör.
Det är inte USA som startat ett krig, det är Talibanerna och de terrorister som de skyddar!
Inlägg #3: Postat: 2001-10-08 21:56:00
Juanita
Tyska terrrister jobbade inte på samma sätt, det har aldrig i vår historia brutit ut ett krig mellan två demokratier. Hade talibanerna varit skurkar i ett fredligt Afghanistan så hade nog inte usa bombat men nu styr de hela landet.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-08 23:30:00
Jens
Martin Källström slår spiken i kistan och understryjer en hel del som jag velat få fram i mina senaste artiklar. Usa handlar av egenintressen och tjänar på detta.
Skalman får ställa mt och sov klockan lite bättre så han vaknar när det sker saker och ting och så han kan läsa lite historia!
Inlägg #5: Postat: 2001-10-09 01:03:00
Martin
Skalman sa: "Du tror att USA skulle ha attackerat Tyskland?" Mitt svar: Jag tror du ska läsa artikeln igen. Poängen är att usa INTE skulle ha bombat Tyskland.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-09 01:08:00
Martin
Skalman sa: "Det är inte USA som startat ett krig, det är Talibanerna och de terrorister som de skyddar!" Mitt svar: Oavsett omständigheterna så ÄR det usa som startat krig. Och omständigheterna råkar nu vara så att Talibanerna faktiskt gick med på att ställa Bin Laden inför rätta INNAN den första attacken. Men det har inte belysts mer än tillfälligt av media. Det skulle ju kunna vända världen inklusive det amerikanska folket mot Bush om kriget inte var "rättfärdigat" vilket krig aldrig är.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-09 01:09:00
Martin
Juanita: Det har du alldeles rätt i. Bra tänkt!
Inlägg #8: Postat: 2001-10-09 15:06:00
Stefan Holmqvist
"Talibanerna faktiskt gick med på att ställa Bin Laden inför rätta " Kom in i matchen nu Martin!!!! Bin Laden är gift med en av Talibanledarnas dotter och han skulle inte lämnas ut. Nej visst ja. Svågerpolitik hör hemma i det kapitalistiska väst.
Inlägg #9: Postat: 2001-10-09 16:24:00
Stefan Holmqvist
Svar till Juanita: Precis som USA styr Serbien nu som tidigare var styrt av Folkmördare och "Arkans".
Laddar...