|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-09 01:00:00
|
|
Martin |
Ja, Talibanerna är inga trevliga kufar.. efter att Bush slaktat dem kommer han att tillsätta en ny regering, inte bestående av stammarna i norra Alliansen utan bestående av folk från hela Afghanistan. Det är i alla fall förhoppningen. Den bistra sanningen är nog att han även tvingar den nya regeringen gå med på att lite amerikanska soldater stannar kvar och "håller ordningen". Sisådär 50 000, bara fall-i-fall nån skulle få för sig nåt dumt. Åsså har vi en ny lydstat.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-09 17:50:00
|
|
Juanita Zanetti |
Men, är inte det bra om USA cill föra in ett tryggt Afghanistan? Du kallar det lydstat medan en kvinna där kanske kallar det frihet? Vem vet vad som är rätt och fel här?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-10 09:50:00
|
|
tobias |
givetvis för de en förtryckande politik, men det är trots allt deras regim som lyckades skapa fred i landet och ska man bomba alla länder som har en förtryckande regim? är det lösningen? och är det verkligen fastställt att talibanerna samarbetar med terroristerna? nej! inte vad jag vet iaf. rätta mig om jag har fel.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-10 10:05:00
|
|
Juanita Zanetti |
Nej inte vad jag vet, men man får skilja på taliban och den där terroristgruppen Al Qaeda heter de så?, men faktum är att talibanerna stöder bin Laden och det är inte alls bra för Afghanistan. Jag vet inte vad jag ska svara på dina frågor, jag vet bara att jag inte vill att folk ska leva som slavar här i världen.
|
| |