|
Inlägg #41: Postat: 2008-05-09 01:02:00
|
|
ArHo |
Janne, jag beklagar din trotsighet att inte vilja förstå vad det handlar om! Jag har fått nog av alla glopord och därmed vill jag bidra med jämte Jocke, att nu får det vara bra med allt hackande och malande på varandra! Antingen anammar vi budskapet och vill du inte vara med så får du väl ta konsekvensen av detta, att bli utfryst eller något åt det hållet!
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2008-05-09 01:05:00
|
|
GunnarL |
40/ En process som blivit särskilt besvärlig p.g.a. det omåttliga regnande vi haft de senaste åren. Ja, apropå kommentar nr 41 - Du kan ju själv dra Dina slutsatser Janne B.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2008-05-09 01:06:00
|
|
GunnarL |
f/ Men visst är det tråkigt att Sourze förändrats till detta!
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2008-05-09 01:52:00
|
|
CMO |
Gunnar, Det har ju hänt förr att S invaderats av div dårpippis. ArHo har ju det goda? med sig att han fått vissa som annars brukar vara i luven på varandra att sluta fred. När man jämför med ArHo verkar ju tom Unto resonabel och nästan sympatisk i mina ögon.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2008-05-09 01:56:00
|
|
CMO |
Så något av en fredsapostel är han ju även om det inte är precis på det viset han tänkt sig. Tids nog tröttnar han väl på att vara allmän driftkucku här och drar iväg och förpestar något annat forum, och då kan vi återgå till att banka på varandra.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2008-05-09 10:49:00
|
|
Jocke S |
Hörrnu Janne m.fl. Jag har f-n inte deltagit i någon inkvisition! Jag försvarar mig bara mot ständiga personangrepp från främst GunnarL men senast även från Lars Nilsson! Kan du var så vänlig att oförbehållsamt sluta försvara människor som kastar första stenen Janne Brunnegård bara för de har varit med ett tag? Ibland blir man rätt besiken på dig, även om ditt syfte möjligen är gott. Eller omdömet något grumlat. Och till GunnarL Håll dig till saken eller håll ditt löfte.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2008-05-09 10:54:00
|
|
Jocke S |
Och till CMO: Dårpippis är vi allihopa, du med, jag med. Det gäller att hantera det snyggt i samvaron här.Det är f-n i mig en plikt som många bryter! Även du!
Och till Arho: Jag för min egen kamp här, och debatt. Blanda inte in mig i dina kontroverser även när de RÅKAR sammanfalla!
Och en gång till: Janne, tänk efter! Du har själv klagat här på folk, med rätta!
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2008-05-09 10:57:00
|
|
ArHo |
Jocke Begrips!
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2008-05-09 11:00:00
|
|
Jocke S |
Sedan kan jag nämna att GunnarL stod inför hot om uteslutning eftersom han inte respekterade mitt anonymitetskydd. Samtidigt som han ivrigt hävdade anoymiteten för sig själv! Det är det här jag inte kan begripa med GunnarL. Den ständiga upprepade inkonsekvensen och dubbelmoralen!
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2008-05-09 11:03:00
|
|
ArHo |
Jag fick en fantastisk tanke! Vi skall fungera som ensamma vargar som för sin egen talan! Varför? vi får bort den gruppbildning som existerar, alltså vissa gaddar ihop sig mot utvalt offer och därmed är det som det är, helt snurrigt att veta vem eller vilka som är de största bovarna i detta drama!
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2008-05-09 11:11:00
|
|
Jocke S |
För min del skriver jag på grund av intresse för sakfrågor. Inte främst för att fraternisera på ett eller annat sätt med andra vilket, verkar vara det viktigast för många tidigare skribenter här. Men den tiden tror jag är förbi, om sourze skall ha någon chans. När det gäller sakfrågorna om t.ex könspolitiken, miljöfrågor, filosofi o liknande, så ser man att en rätt stor okunnighet och ovilja till seriös debatt här, eller att gå i svaromål.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2008-05-09 11:14:00
|
|
Jocke S |
Det är inte förvånande att många som skriver intressanta artiklar i dessa ämnan har försvunnit eller inte medverkar i "debatten" här.
Och det första som Lars N gör när han dyker upp efter lång tid är att gå till angrepp mot mig. Och strax därefter är GunnarL där och ger honom sitt stöd! Är det debatt? Nu är jag färdig f.n.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2008-05-09 12:00:00
|
|
ArHo |
Tyvärr visar det sig! att vissa måste ha missuppfattat varför detta forum finns till för! För min personliga del
är att få andra att uppmärksamma
vad politik handlar om egentligen
allt är inte svart eller vitt det finns en oändling nyans av färger m.a.o.
handlar det om att inte fastna i ett ideologiskt fack utan att vara medveten om att ideologin innehåller felaktigheter!
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2008-05-09 12:16:00
|
|
Janne B |
47 Jocke/ Och en gång till: Janne, tänk efter! Du har själv klagat här på folk, med rätta! // Slut citat / Jag har diskuterat folks åsikter och inställningar i ca fem år utan att anväda fula ord mot dem. Med ett undantag - i natt.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2008-05-09 12:33:00
|
|
Jocke S |
Jaså var då någonstans, måste skynda att fynda. GunnarL, vars debattstil egentligen saknar ord, har kallat mig stolle, pucko och en hel del annat, även fulare till andra personer. Lars Nissons människosyn och kunskapsnivå når inte längre än till att kalla mig för enfaldig!
Det är högst sårande när någon försvara oprovocerade övergrepp!
Och vill man vara en enande kraft på sourze kan man inte ensidigt stödja folk som kastar första stenen!
Gomiddag.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2008-05-09 14:53:00
|
|
west-d |
NR 33..vi har redan en ordningspolis på sourze, så det "jobbet" bör inte tas från BB...
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2008-05-09 15:02:00
|
|
west-d |
Det som nämns om typ utfrysningar osv här på sourze stämmer faktiskt ,det är duktigt gjort av er "nya" här att skriva om det, ni märkte det ganska snabbt oxå,bra.Det är en skamm att några sysslar med sådant, men för egen del bryr jag mig inte.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2008-05-09 15:41:00
|
|
Janne B |
Vad är en utfrysning.Jag låter bli att kommentera sådant som jag inte alls begriper. Men jag har hälsat väldigt många nya välkomna. Då svarade en person att han skrivit i ett helt år. Så jag är lite försiktig nu. Jag hänger inte med i vilka akademsiaks svängar som helst. Jag kan inget om kemi och fysik. Alltså tiger jag i dessa ämnen.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2008-05-09 15:45:00
|
|
Janne B |
Jag är usel på stavning också, då jag blir lite ivrig...
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2008-05-09 16:13:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Till 50
En diskussion blir alltid bäst om deltagarna ät starka individer, som vågar tycka annorlunda än sina kompisar. - Det är dags att taga lärdom av amerikanarna på den punkten !
|
| |