|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-08 22:53:00
|
|
Jens |
Jag antar att mina förslag ändå förkastas av dig och andra men jag menar på att Usa skulle avvaktat. Visat bevisen för folket ´vars regeringa stödjer landets revange. Jag vill att Usa skulle motivera oss varför hur man skulle ta Usama och hans kumpaner och vem som skulle axla bördan av att återuppbygga och styra ett urfattigt Afghanistan. En ex kung med fascism i baksätet? En motståndsrörelse som inte är mkt bättre än Talibanerna. Nej vet du vad. Men som sagt vad vet jag!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-09 08:33:00
|
|
D |
Gjorde inte USA just det? Väntade, sökte stöd hos FN:s generalförsamling det är faktiskt inte bara USA som ligger bakom denna "hetsjakt på terrorister", visade bevisen och sedan är det väl inte mer de kan göra? För vi vill väl inte ha en handplockad amerikansk regering i Afghanistan?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-09 09:38:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Sorry, Jag förstår inte. "men jag menar på att Usa skulle avvaktat. Visat bevisen för folket "
Det är ju det dom har gjort. Dom har avvaktat, Dom har visat bevis. Anna Lind har fått se bevis. 1986 begicks ett terrordåd på sveavägen och där har "folket" inte fått se alla bevis. I synnerhet inte "folk" från andra länder. USA har bedrivit polisiärt arbete och har inte visat alla bevis...vad är problemet?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-09 09:45:00
|
|
Stefan Igen. |
". Jag vill att Usa skulle motivera oss varför hur man skulle ta Usama " På vilket sätt räcker det inte med 7000 döda i WTC? Är inte det motivering nog? "En motståndsrörelse som inte är mkt bättre än Talibanerna" På vilket sätt är Northern Alliance inte bättre? Det hör inte ett skit till grundgfrågan men du får gärna utveckla ändå.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-10 18:32:00
|
|
Jens |
Så vitt jag vet är nordalliansen ganska bra förtryckare av det Afghanska folket. Dom är även ganska ostrukturerade och inte särskilt demokratiska.
Visst ska man ta Usama men hur och varför tog man inte Saddam. På några sätt kan man jämföra dessa konflikter. Dom är väldigt olika men ändå lika i sättet att Usa mfl går in i ett land bombar och sanktionerar men det rör inte terroristerna utan enbart de civila.
Afghanistans befolkning hjälps nog mer än Iraks men ändå. Förstår du mitt resonemang?
|
| |