Inlägg #1: Postat: 2008-05-06 11:45:00
|
Ragnhild Blücher |
Vi kan väl diskutera i den här tråden, Arho ? Du har ju all rätt i världen att fritänkare och jag har all rätt i världen att tänka vad jag än känner för.- Alltså har vi tankefrihet, sålänge nuvarande lagstiftning gäller !
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-06 11:46:00
|
Ragnhild Blücher |
/bortse från redigeringen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-06 21:28:00
|
Daniel Wijk |
Jag tycker inte Obama verkar för etnocentrisk. Några utav hans uppbackare kanske är det men han själv har tagit avstånd från det där tramset ett antal gånger nu. Hillary är för mycket "old school" för att hon ska göra de ändringar som behövs i USA. Det blir 4-8 år till utav krig och elände med Hillary...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-06 22:09:00
|
ArHo |
"De fyras gäng" CMO,Gunnar,Unto och Janne som söker medlemskap "Brödraskapsrörelsen" visar bara på deras dåliga omdömesförmåga. Skulle det inte vara bättre att söka medlemskap i någon samhällsnyttig förening? där ni får lära er enkelt folkvett istället. Detta är det säkert många som håller med om i läsekretsen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-06 22:24:00
|
Jocke S |
För att återgå till ämnet: En sak som stört mig en del, är när Hillary säger något fyndigt eller dräpande och samtidigt med applåderna så nickar hon flera gånger med ett självbelåtet småleende. Och det här med att tillfälligt sänka bensinpriset i sommar som väl är hälften mot i Sverige? är ju bara för opportunistiskt! Clintons har gjort sitt, liksom Bushs hade gjort det efter den förste George Sr!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-06 22:25:00
|
Janne B |
"Om du vill ändra på en medmänniska - var då ett föredöme".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-07 08:43:00
|
HonkyTonkMan |
Nej, bevare oss väl för "Miss Negativity" i Vita Huset. Hon kommer om en liknande händelse som 9-11 inträffar igen, att slänga atombomber omkring sej.
Bara för att visa att hon är minst lika tuff som vilken man som helst.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-07 09:03:00
|
Unto S |
>7 Håller med Honky TonkMan. – Miss Negativity kommer säkert att vara lika angreppslysten försvarare av USA:s intressen som sin man Bill. Bill Clinton bombade t.ex. Afghanistan, Jugoslavien och Sudan långt innan elfte september. Dessutom har Miss Negativity sina rötter hos Bush´s republikaner.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-07 09:15:00
|
Jocke S |
8 Så Unto tror på detta att hon kommer att "vilja visa att hon är minst lika tuff som någon man"?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-07 11:53:00
|
Unto S |
Det finns många ledande manliga kvinnor som har visat sin manliga tuffhet beordrat eller stött beväpnade angrepp. Margaret Thatcher i Storbritannien, Golda Meir i Israel, Indira Gandhi i Indien, Benazir Bhutto i Pakistan etc. Och faran är stor att Hillary Clinton eventuellt blir den värsta … Angela Merkel från Tyskland har ännu inte kunnat visa sitt rätta jag.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-05-07 12:06:00
|
ArHo |
Hej! Unto en diskret fråga utan baktankar, anser du kanske att kvinnor inte passar in i rollen att vara världsledare? min åsikt i denna fråga är att bevisligen av vad jag vet? är, att ingen kvinnlig politisk ledare av högre dignitet har varit en bra ledare.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-05-07 15:24:00
|
Unto S |
>11. En typisk ArHo-åsikt: ”Min åsikt i denna fråga är att bevisligen av vad jag vet? är, att ingen kvinnlig politisk ledare av högre dignitet har varit en bra ledare.” Varifrån får han allt detta? Och så har han mage att fråga ”Anser du kanske att kvinnor inte passar in i rollen att vara världsledare?” Ställa en sådan fråga till mig – horribelt!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-05-07 15:27:00
|
Patrick G |
Om man ska bedöma utifrån hur hon har sköt sin kampanj, blir hon en usel ledare. Hon utgick ifrån en säker seger, tog slut på pengarna och tvingades låna av sin personliga förmögenhet, sparkade chefsrådgivaren med dubbellojaliteter, appellerade till arbetarklassens latenta rasism, ljog och framförallt hindrade en eventuell försoning där hon skulle kunna väljas som Obamas vicepresident.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-05-07 15:30:00
|
ArHo |
Unto ursäkta då, att du inte var nog tydlig i ditt inlägg, men nu vet jag din åsikt och den är ok för mig.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-05-07 15:36:00
|
CMO |
13/ Obama har nog misskött sin kampanj i ännu högre grad så du får väl rösta på McCain då....
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-05-07 16:38:00
|
Patrick G |
Jag röstar varken på en Demokrat eller en Republikan, dricker varken Coke eller Pepsi. Ser ut som Cynthia McKinney kommer att bli nominerad av The Green Party. Både svart OCH en kvinna! How PC can ya get!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-05-07 16:40:00
|
Patrick G |
Men det är lite kul hur Limbaugh och nu även Kristol i NY Times kämpar för Hillary. Fattar hon inte själv att det är dödskyssen?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-05-07 17:16:00
|
CMO |
17/ Har hon sökt Limbaughs stöd menar du?
|
|