|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-04 14:59:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Jomenvisst. Att inte kunna påverka sin situation till det bättre, är kännetecknet för den som är diskriminerad. Vad den diskriminerade än tar sig för, så tycker omgivningen att han/hon gör fel. Många seriemördare har först varit diskriminerade, och sedan utifrån ett hopplöst läge "skjutit sig ut" ur eländet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-04 15:03:00
|
|
Ragnhild Blücher |
forts. OBS ! Tänker på vanliga fall där svenskar/vita, blivit diskrimnerade av andra svenskar/vita.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-04 15:05:00
|
|
ArHo |
Tyvärr är det så! och därför skall vi undvika att diskriminera folk, något som jag tycker är en vanlig åkomma hos de flesta eller handlar det mer om att vara missundsam?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-04 15:13:00
|
|
ArHo |
Ragnhild, Artikelförfattaren skall skriva om invandrarnas syn på att vara diskriminerade? vilket är ett känsligt kapitel att skriva om, utan att bli kallad främlingsfientlig eller kanske t.o.m. svenskfientlig allt beror på den kommande artikelns uttryck och fomuleringar!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-04 15:20:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Invandrarna blir å andra diskriminerade för deras yttre egenskaper hår, näsa,hud, medan en inlänning blir diskriminerad för sin intelligens talförmåga,dialekt,inställning.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-04 15:21:00
|
|
Ragnhild Blücher |
forts: å andra sidan, ska det stå. Men vi gamlingar blir diskriminerade för vår "mossighet". Se bara på CMO och andra ungdomars framfart :-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-04 15:30:00
|
|
ArHo |
Ragnhild, kul sagt om CMO och det andra, du vet ju att det inte är bra att visa sådant som Jantelagen förbjuder helst!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-04 15:42:00
|
|
ArHo |
Minns du att man har talat om femtiotalisterna som en förlorad generation, myckt beroende på dåtidens ungdomsrevolt som nådde sin kulmen mot slutet av sexttiotalet med 68 rörelsen och dess galenskaper som tycks hänga i än idag? se på Unto t.ex,
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-04 15:47:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Apropå jantelag så tåls det att påminnas om den strutsmentalitet som råder i landet. Alla vet egentligen vad som håller i längden, men ändå ska vi låtsas att kortsiktiga humaniteter är den rätta vägen. Eller som Sahlin sade: - Ju fler afrikaner och ju fler orientaler vi tar in i landet, desto färre spänningar och motsättningar får vi i landet....;-
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-04 15:54:00
|
|
ArHo |
Ragnhild, Mona pratar alltid som hon har förstånd till, som Göran Persson uttryckte det, att tänka är inte Monas starka sida precis och därmed kommer det grodor ur hennes mun som hon inte förstår innebörden utav!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-05-04 16:04:00
|
|
ArHo |
Ragnild, nästan alla mina artiklar handlar om att folk måste lära sig fler sanningar om samhället än den påbjudna sk." korrekta" så att inte politiker kan fortsätta ostörda med sin galenskap att förstöra vårt land!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-05-04 16:17:00
|
|
Janne B |
6 Ragnhild/ Hur gammal är CMO?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-05-04 16:51:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Till 12
Låt oss räkna på det: Hans första replik till mig i tredje person var: "Ragnhild ska ta sig i brasan." Sedan fortsatte han i tredje person att kalla mig Brunhilda. Han sade i tredje person: "rasisten Brunhilda är kvar här på sourze, ser jag." "Hon kan inte vara klok, för inga amerkaner här resonerar som Brunhilda."
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-05-04 16:52:00
|
|
Ragnhild Blücher |
forts: Således kan vi estimera en ålder på CMO motsvarande 17-19 år. - En tonårsrebell !
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-05-04 17:54:00
|
|
Jocke S |
8 Ho ho, -68, där var den igen! Och här kan nog ArHo få med sig diverse andra debattörer på sourze, som ser rött bara av siffrorna! -68 var en logisk utveckling av 60-talet och allt som hände då. Mycket spårade ur, och annat blev inte bra, feminism och diverse terrorism t.ex. Men annat grundade sig på humana värden, inklusive miljötänkandet och U-landsproblematiken.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-05-04 18:20:00
|
|
ArHo |
Hej! Jocke som du nämner så hände det mycket på sexttiotalet som fanns människor bakom som var födda på femtiotalet och var tonåringar på senare delen av sextiotalet men vi kan lika bra sopa det under mattan som med mycket annat fram till våra dagars elände eller hur?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-05-04 18:33:00
|
|
ArHo |
Jocke du som gammal Stockholmspojke har nog sett det mesta som avspeglar samhället och är egentligen hjärtligt trött på allt du ser och hör dagligdags, därutav finns inga nyheter som du inte redan känner till. Så är det förmodar jag att det är att bo i kungliga huvudstaden, förmodligen har detta givit dig din skarpsynthet! väl mött broder!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-05-04 19:14:00
|
|
Janne B |
15 Jocke/ Under 1960 talet började våra universitet, högskolor fyllas med folkgrupper som aldrig varit i närheten av det akademiska förut. Från he
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-05-04 19:16:00
|
|
Janne B |
..jag har fel på Word...Från hela Norrland strömmade tusentals arbetarsöner/döttrar till det nya Universitetet i Umeå , med filialhögskolor efter kusten. I botten läg en påbörjad gymnasiereform som hjälpte in fotfolket till högre studier och radikalitet. En anförare hette Sara Lidman.
|
| |