Snart: Mediernas utnyttjande av offren i Amstetten

Inlägg #1: Postat: 2008-04-30 08:01:00
Sunny
Pedofilhistorien i Belgien för ett antal år sedan innehöll detta hjärtskärande hemska. Pedofilen blev tagen av poisen o 2 barn svalt ihjäl. MEN: hans flickvän hade kännt till det hela utan att våga /vilja släppa ut flickorna i tid
Inlägg #2: Postat: 2008-04-30 08:06:00
Sunny
Min egen far utnyttjade min lillasyster från det hon var under 5 o tills hon blev 11 år då han åkte fast.
Hans fru syrrans mamma påstod sig inte ha en aning om vad som hände i den lila 2.an eller varför papa så strorsint plockade hem s.k "krigsbarn " för gödning.
Vi talar 50 tal här.Syrran har brutit helt med mamman.
Inlägg #3: Postat: 2008-04-30 09:54:00
Billy Butt
Men Sunny , när man läser vad du skriver så stittar ju svaret en i ansiktet - fattar du inte det? Om hon visste då talar allting du skriver för att hon var i mannens våld och i en sån situation kan en kvinna förtränga saken av rädsla eller av påverkan fr mannen. Så var säkert fallet hos din systers mor och även hos Fritzls fru.
Inlägg #4: Postat: 2008-04-30 09:56:00
Billy Butt
Förlåt men ibland trycker jag helt of hållet på feltangenter och det blir usel stavning... det ska vara "stirrar" inte "stittar"
Inlägg #5: Postat: 2008-04-30 10:23:00
Janne B
En rättelse blir inte alltid rätt - det har sannerligen jag fått erfara ibland!
Inlägg #6: Postat: 2008-04-30 12:08:00
Sunny
Billy: Pappa var som de flesta pedofiler livrädd för vuxna kvinnor. Därför var/är alla hans mammor till hans barn utsatta: mycket unga o ofta som min mamma dessutom barnhemsbarn.Hade hans fru sagt buh åt honom hade han stuckit! Men hon blev försörjd o slapp jobba.Min äldre syster som blev utnytttjad från 11 å¨rs ålder av sin äldre systers man berättade för sin mamma som bad henne hålla tyst o låta det hela fortsätta för han betalade ju mat o hyra.
Inlägg #7: Postat: 2008-04-30 13:25:00
ArHo
Sunny, det du berättar är gripande så det förslår, frågan är, hur kan du någonsin´kunna glömma det hela och gå vidare i livet obemärkt? Hoppas att du är en psykist stark kvinna vilket jag förmodar att du är, genom att ha läst tidigare inlägg av dig som vittnar om detta. kram från mig till dig Sunny
Inlägg #8: Postat: 2008-04-30 13:41:00
Janne B
7/Har Sunny någonsin påstått att hon är obemärkt av sina hemska upplevelser?Tag dig samman ArHo!
Inlägg #9: Postat: 2008-04-30 13:48:00
ArHo
Janne nu får du ta dig samman och läsa vad jag skrev, försök en gång till att läsa vad jag skrev och sedan kan du höra utav dig.
Inlägg #10: Postat: 2008-04-30 14:02:00
ArHo
Ok Janne, jag har en bekant som uppleft något liknande som Sunny, men då var det hans egen mor som förgreps sig på honom i åratal! Han har faktiskt klarat sig ur det här mentalt, Genom dessa ord ofta och länge citat: "du är psykiskt stark" enligt honom har detta varit rätt medicin! Men det är förskräckligt om detta skulle ha en negativ inverkan på Sunny att påstå något som troligast ligger till hands enligt dig, att hon är i samma tillstånd som förr vilket jag inte kan tro att så är fallet?
Inlägg #11: Postat: 2008-04-30 15:55:00
Ramona Fransson
Återigen, människan är ett mysterium, hon/han innehar, rädsla, grymhet, kärlek och allt som ryms i vår kropp. Alla är vi unika, alla reagerar vi olika, på hemska upplevelser. Men en sak är jag övertygad om att vi har gemensamt, vi kan inte glömma!
Inlägg #12: Postat: 2008-04-30 15:57:00
Ramona Fransson
Vi lever tillsammans med våra upplevelser. Vi kanske inte tänker på dem varje dag. De bleknar, men de finns för alltid etsade i vårt minne. När något händer, som det fasansfulla i Österrike, väcks våra minnen till liv. Vi plågas igen, men vi överlever, för det är vad vi är programmerade att göra, överleva. Stor kram till dig Sunny!
Inlägg #13: Postat: 2008-04-30 18:07:00
GunnarL
11-12/ Ibland Ramona, så skriver Du så mycket skit så hälften kunde varit nog! Men ibland - som i de här kommentarerna - så är Din röst ljuvlig. Och då förstår jag att Du kan leva som professionell författarinna! Jag har dock inte läst någon av Dina böcker än - men det kommer. Och en kram till Sunny även från mig!
Inlägg #14: Postat: 2008-05-06 20:16:00
Sunny
Ops här har jag varit frånvarande.
Ni har både rätt o fel.
Vi blir alla påverkade av vår miljö under uppväxten o det blev jag självklart oxå. Fosterhemmet har lämnat väldiga sviter: jag kan inte sova ensam i ett rum:kan inte ta hissen för rädsla att fastna den mörka garderob där jag skrek sönder min röst Jag minns väldigt tydligt hur jag frös ute under vintrnätterna även i höet. Rädslan att om jag dog skulle min kropp inte hittas o jag inte bli begravd jagde mig mellan 13-15 år
Inlägg #15: Postat: 2008-05-06 20:18:00
Sunny
O så denna naiva tro att de som hade föräldrar alltid hade det bra: om jag bara kunde hitta mamma o pappa så...
Tja jag hittade ju pappa men var i så dåligt skick att jag inte tror att hans agerande gjorde så mycket till eller från? O jag väljer medvetet att inte lägga hans skuld på mig.
Laddar...