|
Inlägg #1: Postat: 2008-04-24 23:43:00
|
|
Sunny |
Delarna av kroppen hittades i Stockholm men huvudet har aldrig återfunnits.Hon blev identifierad genast ändå tack vare fingeravtryck.
Att dömma för styckning var ju i klartext att säga: Ni mördade henne men det kan vi inte bevisa.
Den första fällande dommen fanns hos Stockholms tingsrätt: minns jag rätt fickl an göra om den en gång extra? Man bör ju ha mål nr men en så känd dom kan beställas med bara namnet.Frågan är väl snarare ifall den åkt in i något arkiv efter x antal år?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-04-24 23:54:00
|
|
Sunny |
Så kom ju cirkusen i kammarrätten o regeringsrätten o dessa instansers beslut kan tydligen inte överklagas?
Men har man styckat någon tror ingen att offret kom själv o klättrade upp på bordet? Jag trodde att läkrana var skyldiga till en början:delvis var jag nog påverkad av Hanna Olsson o hennes räyttspatos som man kan känna under hela läsningen av Catrine o Rättvisan.I dag vet jag inte. Kanske den s.k arkitekten är min tippning:han tog sitt liv väl lägligt.Vi får nog aldrig veta?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-04-25 04:12:00
|
|
CMO |
Ramona, bevisningen för att de öht skulle ha haft kroppen på ett oduktionsbord var väldigt svag. Om jag minns rätt var det vittnesmål från en treåring!? Ett fotohandlarpar som sade sig sett likdelarna på inlämnade foten men som inte visat dem för ngn annan. Samt en pensionär som placerat en av de anklagade vid brottsplatsen men som troligen tog fel på datum.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-04-25 22:56:00
|
|
Sunny |
CMO: Barnet var inte ens fyllda 2 år o bodde med en mamma som avskydde fadern.
Det var under de åren som falska incestanmälningar utgjorde en ren epedemi: först i Usa med senare drabbades en liten norsk by väldigt hårt. Nästan alla byns män beskyldes för att ha sex med dagisnbarnen !
Det fanns inga tekniska bevis som band Catrine till varken bordet eller huset ens.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-04-25 23:01:00
|
|
Sunny |
Men det var bevisat att Catrin o Obducenten hade en kundrelation: Det var ingen hemlighet.
Även många poliser kunde intyga att de sett paret tillsammans .
Men det är ju en helt annan sak.
Det mördades faktiskt några flickor till runt de åren. "Lilla Annika" o Christina på Mosebacke. Jag kände dem men ytterst flyktigt.De morden är fortfarande olösta o det kan givetvis vara samma gärningsman. Jag tror att Leif WG var inne på det ett tag?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-07-16 01:34:00
|
|
Sunny |
Jaha:Då var det äntligen över men vi får aldrig veta vem som var skyldig. Jag har två troliga gärningsmän i åtanke men de är båda döda.
|
| |