Inlägg #1: Postat: 2008-03-11 15:12:00
|
Unto S |
Idag kan man också läsa i SVT/Text: ”Polisen har beslagtagit ett stort antal vapen och sprängämnen vid razzior mot Svenska motståndsrörelsen SMR. Tre medlemmar i den nazistiska gruppen häktades i dag på sannolika skäl misstänkta för vapenbrott och förberedelse till skadegörelse.”
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-11 15:13:00
|
Unto S |
På min tomtgräns finns ett elskåp, där dom som idag kallar sig Sverigedemokrater, har målat med svart färg ”BSS” Bevara Sverige Svenskt, bokstäverna har varit där snart i 20 års tid. Närmare än så har inte hotet riktats mot mig som invandrare på de 50 åren jag har arbetat och levt i Sverige.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-11 15:14:00
|
Unto S |
Men nu börjar jag bli rädd. När polisen beslagtar vapen och sprängämnen från nazisterna så kallas det inte för förberedelse till terrordåd utan polisen kallar det ”förberedelse till skadegörelse”. Det berättar också polisens syn på invandrare. Snart är vi inte ett piss värda och råga på allt vill batongpartiet Folkpartiet ytterligare försvåra tillvaron för invandrare. En gång i världen var Sverige ett föregångsland för mänskliga rättigheter och många flyktingar från krigen fick leva tryckt här.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-11 15:16:00
|
Unto S |
Förlåt det ska inte vara "tryckt" utan "tryggt!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-11 15:17:00
|
Unto S |
De trodde också att den humanistiska politiken skulle fortsätta. Men så är det inte mer. Det finns nazister överallt, från ”de nationella” till politiska riksdagspartier och polisen. I 50 års tid har jag varit stolt över att vara en svensk medborgare men den stoltheten börjar avta mer och mer.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-12 23:26:00
|
ArHo |
Hej! Unto S har du någon gång upplevt ett förtryck mot invandrare av något slag? Enligt en annans kommentar under en sidoartikel påstås det att det vimlar av Nazister i alla politiska partier, förvisso är det en renodlad kommunist som påstår detta, så du måste blivit hårt ansatt under dina år i Sverige?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-28 18:07:00
|
ArHo |
Jaha! och det finns ingen humanism bland politiker eller de får inte vara humanister så kan det vara Unto?
|
|