Pär Ström - antifeministen som glömde humanismen

Inlägg #1: Postat: 2008-03-10 17:51:00
profanum_vulgus
Jasså? Jag bläddrade igenom aftonbladets senaste söndagsbilaga, en hemmets journal, en Ergo, en press judicata och en bang nu nyligen. Alla hade en stor majoritet kvinnor på bilderna.
Inlägg #2: Postat: 2008-03-10 17:58:00
CMO
I de tidningar jag förvarar under madrassen är det helt klart mest tjejer på bilderna.
Inlägg #3: Postat: 2008-03-10 18:00:00
Jocke S
0 Framgångsrika män ja. Men allt som rör kön är fortfarande mest på kvinnors, nej feminismen villkor. Men det kommer att ändras AD. Så blir du väl nöjd? Och titta på Pressbyråns löpsedlar för veckotidningar.
Inlägg #4: Postat: 2008-03-10 18:08:00
Jocke S
På en löpsedel idag stod det: "Sverige näst sämst i Europa på kvinnligt företagande". "Näst sämst"! Eller kanske "näst bäst" på manligt? "Världens mest jämställda land", på könsklyschor! Så vems "fel" är detta, männens? Eller kvinnornas eget? Gud förbjude! För det framförs ju som något allvarligt fel. Och det är klart: "Världens mest jämställda", som det vore någon slags och mätbar tävling. Absurt! Spänn av Sverige!
Inlägg #5: Postat: 2008-03-10 18:15:00
Jocke S
"Näst sämst i EU" var det nog förresten. Könen skall tävla mot varandra. Och länderna skall tävla mot varandra. Och Sverige skall bli bäst hit och bli bäst dit. Bara Sussanna Kallur är frisk till OS så är jag nöjd! För hennes skull. Hon är en pärla!
Inlägg #6: Postat: 2008-03-10 18:17:00
CMO
4/ Tror du missuppfattat statistiken Jocke. Det som mäts är andelen kvinnor på arbetsmarknaden som driver företag. Det går alltså bra för ett land att vara bäst respektive sämst för båda könen. Spänn av!
Inlägg #7: Postat: 2008-03-10 18:59:00
Jocke S
Har inget under madrassen som du att spänna av med. Nåväl, näst sämst stod det. Härmomdagen så var "svenska pappor bäst i världen" S City, förmodligen pappaledighet. Så det kan inte vara det. Så vad kan det vara då? Anna D, du som är en engagerad feminist? Vad är det för fel på oss svenska män eftersom Sverige är näst sämst i EU på kvinnligt företagande? Något måste det ju vara, som bör gnaga vårt samvete?
Inlägg #8: Postat: 2008-03-10 21:19:00
Anna Drangel
Jocke: Bara för att jag kommenterar saker här på Sourze som gäller jämställdhet innebär inte att jag tycker det är fel på svenska män. Tvärtom.
Inlägg #9: Postat: 2008-03-10 21:22:00
Anna Drangel
Forts. Jag har inget emot män alls i allmänhet och inte emot en viss speciell i synnerhet...
Inlägg #10: Postat: 2008-03-10 21:23:00
Anna Drangel
Jag gillar bara inte osanningar - speciellt som den Per Ström kommer med. Att kvinnor håller på att "ta över" media.
Inlägg #11: Postat: 2008-03-10 21:27:00
Jocke S
Visst. Man får väl hoppas att rörelsen snart kommer över stadiet att skylla allt på männnen? Med benäget bistånd av media och politiker. Men du kan lita på att jag håller koll på sådant här! Det hände för inte så länge sedan i Agenda t.ex. Förbereder just en iofs meningslös anmälan till Granskningsnämnden.
Inlägg #12: Postat: 2008-03-10 21:33:00
Jocke S
Som sagt var...

Jo, så här står det i Journalistförbundets egen tidning, "Journalisten". 2006.09.19.:
"Journalistförbundet arbetar för jämställdhet i mediebranschen. Men på förbundets eget kansli har jämställdhetsarbetet avstannat - samtliga chefer är kvinnor. En jämställdhetsplan finns och ska enligt beslut följas upp varje år. Detta har dock inte skett någon gång sedan planen upprättades 2003."
Inlägg #13: Postat: 2008-03-10 21:33:00
Jocke S
"De tre sektionscheferna på kansliet i Stockholm är i dag kvinnor. Ytterligare tre chefer är kvinnor, bland annat Maja Aase, chefredaktör för Journalisten… Eva-Maria Kollberg, chef för administrativa avdelningen, ser heller inte könsstrukturen bland cheferna som ett problem:
- Hela personalen domineras av kvinnor. Jag tycker att det är viktigare att sträva efter jämnare könsfördelning i personalen generellt än just bland cheferna." Slut citat
Inlägg #14: Postat: 2008-03-10 21:38:00
Jocke S
Kan man tänka sig följande från manlig horisont? "Jag ser inte manlig dominans i styrelser som ett problem. Det är viktigare att eftersträva en jämnare könsfördelning bland gruv- och anläggningsarbetare." "SVT och jämställdhetsmatematiken."

Länk: sourze.se
Laddar...