|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-07 21:01:00
|
|
sus, hundägare |
Det är oförståeligt för mig också att hundägare uppmanar dig att sätta dig ner och ta ögonkontakt med hunden. Gör inte det! Nonchalera hunden i görligaste mån så att du blir ointressant för hunden. En klok hundägare håller undan sina hund, som faktiskt kan känna vittringen av det adrenalin som du kan utsöndra till följd av rädsla!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-07 23:38:00
|
|
Juanita Zanetti, jag förstår dig. |
Jag har blivit anfallen tre gånger av hundar. 1. jag sa åt hundägaren att ta bort hunden men det gjorde hon inte så jag slog till hunde med mitt tennisrack. 2. en tax bet mig i rumpan när jag joggade, jag vände mig om och sparka till den, båda dessa hundägare blev asarga. Jag sa åt de att de inte får ha koppelfria hundar utomhus. Vafan blir de arga på? Enligt svensk lag så avlivar man hundar som anfaller människor, så jag bad de att hålla käften och jag joggade lugnt vidare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-07 23:46:00
|
|
Juanita Zanetti, tredje ägaren. |
Då joggade jag i parken&jag skulle jogga upp för kullen.Joggar förbi en tant med tre DM,jag ser att de är tokiga men hon har kopplat de så jag är lugn.När jag är halvvägs upp för kullen så hör jag att en hund har ryckt sig fri.Jag vänder mig om för att springa ned,jag faller,hunden skäller i mitt öra men som tur var så bet den inte mitt söta ansikte.Jag reser mig upp när hundägaren slängt in hundarna i bilen&sparkar till hennes fina bil.Det blir en buckla&hon blir asarg men jag går bara vidare
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-08 06:17:00
|
|
Carola |
Jag själv har två hundar som är vaktiga av sig. Jag förstår att andra kan bli rädda. Därför har jag dom alltid kopplade ute. Vi brukar åka ut i skogen eller till landet där vi släpper dom fria. Inte där dom kan skrämma slaget på andra. Jag själv kan också känna en viss respekt el. rädsla när det kommer en lös hund springande emot mig. Så jag förstår dig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-09 18:53:00
|
|
Anton |
Hundar är vidriga små monster. Dock är hundägarna än mer obegripliga. Tänk om ett UFO ramlar ner på jorden och upptäcker en hundägare som går omkring med en hund i ett koppel, i kopplet hänger en fastknuten påse med hundbajs. Det är jättekonstigt och UFO:t kommer inte att fatta nånting av vår planet. /Anton S
|
| |