Kvinnodagen: Skamligt inte erkänna Mansdagen

Inlägg #1: Postat: 2008-03-08 12:33:00
Jocke S
Så kvinnan är "svagare än mannen"? Hur då, bara fysiskt? Och vad tror du de som kör sina manifestationer idag, dvs mest feminister och media, tycker om att sådant framhålls? Och orkar ett "svagare kön" prestera lika mycket i ett yrke t.ex. Bör det eller har det faktiskt någon betydelse för lönesättning?
Inlägg #2: Postat: 2008-03-08 12:43:00
Jocke S
Du menar alltså att vi har en kvinnodag för att "kvinnan är svagare än mannen". Kanske det. det är bara det att så får man inte säga! Definitivt inte om man är man! Jag skall säga vad jag tycker. Detta med "svag och stark, dominans och underkastelse, makt och maktlöshet". Det är två sidor av samma mynt. Det finns naturligtvis svaghet OCH utsatthet ÄVEN hos mannen, och i vår verklighet. Det är vad könsdebatten OCKSÅ borde få handla om. På ett jyst plan.
Inlägg #3: Postat: 2008-03-08 12:47:00
Jocke S
Men det här vill inte feministiska män som hellre daltar med kvinnor och fjäskar för feminismen. De vill helst känna sig som det förtryckande men starkare könet, förneka sin och sina utsatta bröders problem. De vill också inbilla sig och kvinnorna att de är mer "kvinnovänliga" än oss som tar fram feminismens alla vinklingar, överdrifter och alla lögner.
Inlägg #4: Postat: 2008-03-08 12:51:00
Jocke S
3 Så som den traditionella mannen faktiskt alltid varit, ingen förändring således! Antingen han nu var toffelhjälte, gentleman eller sol och vårare som kör med samma metoder. Dessa män klarar heller inte av en debatt. De kan inte möta argumentet, att när män far illa, då drabbas även kvinnor! Och även just DÄRFÖR måste mäns problem få en jyst behandling i debatten!
Inlägg #5: Postat: 2008-03-08 22:54:00
Pia K
Hela feministdebatten är bara ett led i en utveckling som går runt och till slut hamnar på samma punkt som från början, d.v.s. att kvinnor och män är olika och har olika uppgifter, beroende på kroppskonstitution och även andra olikheter i kynne och lynne.
Inlägg #6: Postat: 2008-03-08 22:57:00
Pia K
Om kvinnor av någon anledning vill bli kroppsbyggare, byggnadsarbetere, snickare, brandmän och soldater, ska de väl få bli det, med samma lön, naturligtvis som männen. Orsaken till olika löner finns väl att finna i bakåt gående lönesättningar. Det har väl inte förändrats ännu.
Inlägg #7: Postat: 2008-03-08 23:01:00
Pia K
Personligen tycker jag, att ett hem behöver någon som är där, när man har barn. Vad ska man annars med ett hem till, om ingen har tid att vara där, för att alla ska arbeta och tjäna egna pengar. Prylar kan inte uppfylla värdet av ett eget hem för ett barn. Vanlig hjälpsamhet mellan könen borde ha uppfunnits för 1000 år sedan. Vi har ingen respekt för varandra som människor, kvinnor och män.
Inlägg #8: Postat: 2008-03-08 23:14:00
Jocke S
Det är inte så enkelt Pia. Det finns politiska beslut och lagar avsedda att styra. Arbetsplatser skall ha "jämställdhetsplaner" och könsutjämning, kvotering osv. Förre Jämo tvingade t.ex. fram kvinnliga brandmän där det ställdes lägre fysiska krav. Propagandan är massiv, vinklad och onyanserad. "Jämställdhet", dirigerad, och "när det passar"! Låt både kvinnor och män fritt få ventilera sina respektive könsrelaterade problem! Men media är inte intresserade.
Inlägg #9: Postat: 2008-03-08 23:21:00
Ragnhild Blücher
Till 3
Av någon anledning har jag alltid varit skeptisk mot feministiska män. Det är något taktiskt över deras "feminism", och endast en Barbiedocka kan på fullt allvar tro att det är av altruistiska skäl. En feministisk man hoppas på mer sex, och utgår från att ständigt medhåll med oss kvinnor ska vara sänfösande !
Inlägg #10: Postat: 2008-03-09 09:48:00
Pia K
svar 9

Men nu tar du väl i Ragnhild!
Så du menar att det är sex som styr?
På sjuttiotalet, ville kvinnorna ut och jobba, för de tyckte det var tråkigt att vara hemma därav mitt snack om att barnen behöver ett hem.
Jag vet att det finns lagar och förordningar, och det är det som är så krångligt, när det bara handlar om sex, eller hur Ragnhild? :-
Laddar...