|
Inlägg #1: Postat: 2008-03-08 11:20:00
|
|
Inger-Sofia |
Det där petter Är ord Som har lyskraft.När du *säger."Att människor Har fler drivkrafter ÄN pengar".kram.Bara för det uttalandet Får dU 5 stjärnor.Nu skall jag läsa din artikel.kram
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-10 19:37:00
|
|
CMO |
Ja man kan ju alltid göra en dygd av nödvändigheten. Har man svårt att få betalt kan man ju låtsas som att det var avsikten från början. Om du är lika substanslös när du "informerar" som i artiklen lär det inte ge mycket pengar. Exxon säljer i alla fall nåt av värde, och inte bara "het luft".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-11 10:48:00
|
|
Petter Hedberg |
CMO, det börjar bli dags att bestämma sig nu!
Först anklagar du mig för att tjäna pengar på att informera, vilket är rätt ryggradslöst av en person som själv inte vågar stå för sina åsikter med sitt namn, och än mindre berätta vad du själv gör.
Sedan går du över till att säga att jag nog inte tjänar så mycket.
Ett tips. Fokusera på artikeln och inte min privatekonomi. Du argumenterar som en orakad ungdomsförbundare. ungdomsförbundare. Sluta upp med de valpfasonerna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-11 13:41:00
|
|
CMO |
Jag visste inte ens att det var en "anklagelse" att påstå att en konsult och författare av fackböcker får betalt för att informera.Jag trodde det var själva iden med konsult- och författaryrket. Men om du bara är en "glad amatör" så ber jag om ursäkt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-11 13:47:00
|
|
CMO |
Sen om du ska vara med och leka här får du faktiskt acceptera reglerna som innebär att man får debattera anonymt. Och det gäller både de som stryker dig medhårs som I-S m.fl, och oss elakingar. Om det inte passar är det bara att dra.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-11 13:56:00
|
|
Petter Hedberg |
Absolut, men jag noterar att du inte vågar stå för dina åsikter med ditt namn, och det är ett tecken på en enorm omognad. Rädd att chefen skall se att du kommenterar Sourze på arbetstid eller?
Sedan har du en tendens att börja spekulera om min ekonomi där du hitills varit helt fel ute.
Debattera gärna artikeln, inte annat.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-03-11 13:59:00
|
|
profanum_vulgus |
Är det omoget även om man t.ex. demonstrerar sina åsikter i Iran, eller skriver i Ryska tidningar eller arbetar för den språkliga minoriteten i vitryssland?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-03-11 14:06:00
|
|
CMO |
6/ Artikeln är dels hycklande, eftersom även du har ekonomiska intressen i frågan, dels substanslös eftersom det inte finns någon anledning att diskvalificeras parter med finansiella intressen från att delta i debatten deras argument kan bemötas på samma sätt som andra parters.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-03-11 14:10:00
|
|
CMO |
Om man inte är profesionell? tyckare som du är det inte moget, utan enbart korkat att använda sitt eget namn i politiska internet-debatter.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-03-11 14:39:00
|
|
Janne B |
5 CMO/ Varför tror du att du är anonym efter att ha skrivit artiklar här med fullständigt namn och rätt många personliga uppgifter om dig själv?// Ingen här tror väl att CMO betyder Catolska Mot Offensiven? För ett halvår sedan nämnde du staden där du bor och ungefär var den låg! Väldigt just!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-03-11 14:45:00
|
|
profanum_vulgus |
10. Vem som helst kan också kolla ungefär vem han är genom att kolla upp hans IP. Man är aldrig helt anonym på internet. Varför tror du Janne att du får reklam i din mail om potensmedel, medel mot skallighet och porr? Just det, för att folk håller koll på vad du söker på och vilka sidor du besöker.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-03-11 15:10:00
|
|
CMO |
10/ Suck! Berätta något jag inte vet. Det handlar mest om vad som dyker upp om någon googlar mitt namn.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-03-11 15:18:00
|
|
Janne B |
Profanum/ Jag tror Marknaden har överskattat mitt behov av klockor och uppiggande tabletter. Men visst har de nästan totalkoll....
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-03-12 11:19:00
|
|
GunnarL |
12/ Visst! Det är ju det som det hela handlar om. Har man ett ovanligt namn så blottlägger man dessutom inte enbart sig själv utan även det fåtal andra som har samma efternamn. Det känns kanske inte så bra. Så därför tycker jag det är rätt löjligt att tala om "feghet" och "omognad" när det gäller att skriva anonymt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-03-12 11:24:00
|
|
GunnarL |
f/ Jag vet exempelvis var CMO bor, jag vet vad hans ex heter, osv. Jag vet var Jocke S bor, vad hans sambo heter, osv. Nu är ju jag en vänlig själ men sådana uppgifter kan ju missbrukas av någon galen jävel. Så skälen att skriva anonymt är många!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-03-12 11:27:00
|
|
Janne B |
Jag har inte personligen lidit av att ha ett öppet namn - så sent som i går hörde Humanisterna av sig på ett trevligt sätt. Men jag förstår ju att mina släktingar fått frågor runt en del av mina rubriker. Men lidit har de inte. "Ring det här numret och fråga Jan själv" är ju ett bra svar! // Jag får mer spam än de flesta, trots spärrar.Men jag står ut med det också.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-03-12 11:30:00
|
|
Janne B |
15 Så är det Gunnar, exakt så. Jag tycker att jag bär på många förtroenden här som jag noga aktar att missbruka. Hoppas att jag aldrig kallat ngn feg eller omogen!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-03-12 11:32:00
|
|
Janne B |
JAHA Sourze har haft ett flera timmar långt avbrott - inte bara jag. Må solen lysa över detta media i dag!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-03-12 11:48:00
|
|
Jocke S |
15 "Blottlägger". Men det innebär ju att du har åsikter eller vad det nu skall kallas som du inte vill skall yppas inför släktingar osv! Anledningen att jag själv bytte till signatur var däremot tvärtom, att mitt namn inte skulle tvingas kablas ut tillsammans med andras ofta anonyma personangrepp.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-03-12 11:54:00
|
|
Jocke S |
Däremot måste man stå med sitt namn i insändare i t.ex. SvD. Och det är ju egentligen det riktiga. Där på gårdagens "synpunkten" kan du därför få se min klart redovisade stånpunkt i "jämställdheten", i motsats till din rätt otydliga minst sagt. GunnarL! Men dina åsikter lär vi väl aldrig få se offentligt! Förklarligt. Vad skulle folk tycka!
|
| |