|
Inlägg #1: Postat: 2008-03-08 09:41:00
|
|
Ramona Fransson |
Jag arbetade med en kille från Makedonien och en från Kroatien. Han från M, var underbar, rolig och väldigt trevlig mot alla, vi hade ett serviceyrke. Han från K var buttrare, men värst var det när vi fick praoelever från Serbien, då ville han från K inte ens prata med dom! Medan har från M var hur gullig som helst. Jag frågade han från M varför, men han ville inte lägga sig i K:s beteende. Jag fattade inget!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-08 09:44:00
|
|
Ramona Fransson |
Jag var skitförbannad för detta. Själv upplevde jag just detta utanförskap som barn. Eftersom min pappa var jude och mamma tyska, var det jag som avkomman, somblev bespottad! Men ArHo, din kompis från x-jugoslavien, kan han förklara varför det är som en enda häxkittel mellan olika grupper? För i SVT kommer inga svar bara vad som händer idag!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-08 09:46:00
|
|
Ramona Fransson |
Och varför Kosova fick bli en egen stat,och om det är som våra politiker säger, att orsaken är för att det bor 90 albaner och det blir lugnare om de får vara för sig själva. Stämmer detta?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-09 17:10:00
|
|
johnnyreb77 |
Då kanske det blir lugnare i Sverige då om "vi Svenskar får vara för oss själva", då slipper vi både invnadring och EU, då behöver vi dessutom inte vara med och betala för bandit-staten Kosovo, eller ska jag kanske säga Filial-Albanien,
|
| |