|
Inlägg #1: Postat: 2008-03-07 12:25:00
|
|
Jocke S |
Du menar att män fortfarande inte får visa svaghet, ödmjukhet, tveksamhet, känslighet? Medan kvinnor får lägga sig på rygg och skrika om förtryck eller? Trots din relativa insikt och kraftfulla påståenden, så finns det en svaghet! även hos hos dig RB, nämligen för någon form av elitism. Du kanske har behov av "starka män"? Men nu skall jag iväg och lyfta skrot!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-07 12:39:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Vi normala kvinnorsom inte är radikalfeminister vill ha psykiskt stabila och starka män. Dom ska våga säga ifrån, och inte föra sig som menlösa och viljesvaga fjantar. Dessutom ska dom vara rättvisa och besitta hög integritet !
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-07 12:40:00
|
|
Tjejenistövlarna |
Vad det handlar om är att det han utrrycker som förtryck mot män är precis det som feministerna arbetar emot. Så att säga... det är just det jag skriver. han anklagar feministerna som alltid arbetat för det som Pär Ström är upprörd över. utan feministerna så hade inte ens Pär Ström vetat vad ordet jämställdhet betyder.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-07 12:52:00
|
|
Tjejenistövlarna |
Ranghild.
Det är ju kvinnor som är dåliga på att säga vad dom tycker för att et alltid sitter någon man och kör sin härskarteknik och försöker trycka ner personen. Det är ju du duktig på....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-07 12:53:00
|
|
Tjejenistövlarna |
Plus Ragnhild.. det finns inget "normala kvinnor" och onormala Kvinnor.
Det finns helt enkelt kvinnor.. som tycker olika .. som ser problem eller väljer att blunda för problemen.
Jag väljer den svåra vägen.. att stå i mothugg och säga vad jag tycker trots att du kallar mig för onormal.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-07 12:59:00
|
|
Franklin |
Det där att inte låta män visa sig svaga eller ledsna är en typisk kvinnlig härskarteknik. Redan på dagis blir unga pojkar förtryckta och hämmade när de visar känslor. Och alltid när en man försöker påtala ett känslomässigt problem blir han förlöjligad, förminskad och hånad. Framförallt av omgivande kvinnor som inte klarar av män som är öppna med sina mjuka sidor. Att vara svag är nämligen ett kvinnligt privilegium
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-03-07 12:59:00
|
|
Franklin |
5/ Du går inte den svåra vägen, du går den dumma vägen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-03-07 13:00:00
|
|
Tjejenistövlarna |
Så när Martin Luther King belyster problem för det de svarta så tryckte han ner sina brödrar och systrar också då eller?
Att belysa problem kan man ta som negativt om man inte klarar av att se sanningen i vitögat.
Jag ser hellre sanningen än att gå tyst och tro att allt är ok.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-03-07 13:02:00
|
|
Tjejenistövlarna |
Att säga att Martin Luther King tryckte ner svarta när han påpekade hur diskriminerade de svarta var säger ni män här inne...
Och ändå påpekar USA idag att det är "stort" att ha en kvinna och en svart som slåss om posten som president. Varför tror ni det är "STORT" för?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-03-07 13:03:00
|
|
M.S. |
Ja, vadå "Vi normala kvinnor", jag hatar såna uttryck, en översittar-retorik som smakar skit.
Smaken är som bake
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-03-07 13:03:00
|
|
Tjejenistövlarna |
JO just för att det är båda diskriminerade ..... Hur kan ni vara så himla tanklösa ,... seriöst.. hur tänker ni här inne? .. det är ju självklart att svarta varit diskriminerade i USA och är fortfarande... Och det är ingen som trycker ner svarta för att man talar om orättvisor.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-03-07 13:10:00
|
|
M.S. |
Jag vill säga till Franlin6
De som har fostrar männen i deras känslor är oftas män, vet inte hur många gånger jag har hört en dagisfröken sä´ga till ett gäng killar att det inte är fel eller fult att gråta när någon kille blir kallad lipsill eller dyligt av de andra grabbarna.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-03-07 13:11:00
|
|
M.S. |
Går vi till det militära är "de svaga" fittor, kärringar och massa andra "kvinnliga" egenskaper mycket kära och användbara ord.
Män fostrar ofta män..vice versa
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-03-07 13:24:00
|
|
Franklin |
12/ AHA - så små pojkarna fostrar varandra! Jo, jag tackar jag! Den nedärvda synden, den som liksom finns inuti! Men det är klart att det är så, för de vuxna kvinnorna kan ju inte ha något med saken att göra. De som har det största ansvaret. Inte alls. Nej, det är så klart pojkarna själva...att jag inte tänkte på det...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-03-07 13:26:00
|
|
Franklin |
13/ Och i kvinnliga sammanhang kallas män för aphjärnor, grottmänniskor, dumma, tölpiga och en massa andra "manliga" egenskaper.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-03-07 13:31:00
|
|
Franklin |
Kvinnor fostrar pojkar i känslokallhet eftersom kvinnor som grupp har allt att förlora om män skulle erövra dessa kvinnliga domäner. Vad skulle hända om vi män krävde att kvinnan skulle vara den som stod för beskyddet, tryggheten och "någon" att hålla sig i när åskan går? Om vi män skulle börja gråta och fly fältet så fort det hände något farligt?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-03-07 13:32:00
|
|
Franklin |
Jo, då skulle kvinnan tvingas axla den rollen på samma vilkor som mannen har gjort i alla tider, och det vill hon inte. För kvinnan är van att agera under mannens beskydd. Och det är därför feministerna håller käften när det gäller detta, för hon vill bara ha fördelarna och inte nackdelarna med mansrollen.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-03-07 13:33:00
|
|
M.S. |
Franklin 15
Vilka kvinnliga sammanhang, inte i mina iallafall!!!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-03-07 13:34:00
|
|
Franklin |
I mina ögon är den svenska kvinnan bortskämd, överklemad, gnällig och patetsik. Och som det ser ut i dagens Sverige har hon inget att gnälla över. För ur ett äkta och inte ett tokfeministiskt jämställdshetsperspektiv så har kvinnor det inte sämre än män på något sätt. Snarare är det tvärtom.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-03-07 13:35:00
|
|
Franklin |
18/ Har du gjort lumpen? Det har jag! Och det du beskriver i kommentar 13 hörde jag aldrig där. Så varför inbillar du dig att dessa ord figurerar i det millitära. Fördomar månne? Okunskap? Dumhet? Idioti?
|
| |