Pär Ström - antifeministen som glömde humanismen

Inlägg #1: Postat: 2008-03-07 11:33:00
Franklin
För om man strävar efter äkta jämställdhet för både män och kvinnor så måste båda könen vara med i ekvationen. Man kan inte enbart hänga ut män som det skyldiga könet och sedan tro att vi ska tacka och ta emot medan spottloskorna haglar. Det Pär, liksom många med honom, är ute efter är en mer nyanserad debatt. Skrikhalsfeministerna har helt enkelt fått debatten att spåra ur.
Inlägg #2: Postat: 2008-03-07 11:34:00
Franklin
För övrigt engagerar sig förmodligen fler män i kvinnornas sak än tvärtom. För i slutändan är vi enbart människor och att män inte skulle kunna ställa upp på kvinnor och vice versa är en fånig inställning.
Inlägg #3: Postat: 2008-03-07 11:53:00
Jocke S
Har du läst boken Franklin? Det kommer att behövas många sådana, för att balansen skall upprättas efter en alltmer dominerande extremfeminism. Ingen kan påstå att Pär Ström är orättvis när han plockar fram rena fakta. Snarare är han för mjuk på slutet.
Inlägg #4: Postat: 2008-03-07 12:10:00
Jocke S
Här ett par relvanta citat. Jonas Gardell: "Pappor är mycket mer förtyckta än bögar." Doris Lessing om feminister "Hemska, förfärliga människor." Ja läs här vad de säger själva, ordagrant! "Humanism"?
Länk: sourze.se
Inlägg #5: Postat: 2008-03-07 12:38:00
Franklin
Jodå, jag har läst boken och jag håller med om mycket. Däremot tror jag inte det funkar om vi gör som skrikhalsfeministerna och börjar slänga anklagelser runt oss. Dessutom kan vi aldrig kräva att feministerna ska kämpa för mäns rättigheter till jämställdhet. Det vi män måste göra är att ta tillbaka formuleringsprivilegiet angående oss själva. Under flera år har rena manshaterskor och extremfeminister fått definiera oss män. Det kan inte fortsätta.
Inlägg #6: Postat: 2008-03-07 12:46:00
Franklin
Jag skulle vilja säga att en överväldigande majoritet av alla svenska män har en sund kvinnosyn, respekterar kvinnor och vill nog inget hellre än att de ska må bra och vara lyckliga. För jag menar, varför skulle vi hata våra mammor, systrar, kvinnliga vänner, partners och döttrar? Varför????? Jag kan aldrig föreställa mig en frisk man som ärligt vill kvinnor illa, ändå är den offentliga inställningen att vi män på något sätt är ute efter att skada alla kvinnor! Det är för fan helt absurt!
Inlägg #7: Postat: 2008-03-07 12:46:00
Inger Olsson
Franklin instämmer!
Själv har jag sett som uppgift att stoppa dessa värsta feminister, som även f ö r t r y c k e r kvinnan med sina, ibland helt vansinninga, "föreställningar" om henne OCH barnet!
Inlägg #8: Postat: 2008-03-07 12:48:00
Franklin
Men den iställningen beror ju på att en liten grupp kvinnor, som är lika skadade i sina hjärnor som de få män som de verkligen är ute efter, har fått bestämma hur alla män är. Och detta helt oemotsagda hur sinnessjuka och verklighetsfrånvända deras påståenden än varit. Det är helt stört om man tänker på det.
Inlägg #9: Postat: 2008-03-07 12:51:00
Franklin
Män är värre än djur, män är vandrande dildos, alla män är våldtäktsmän, kvinnor som ligger med män är könsförrädare. Det sistnämnda talar ju tydligt om vad det är för slags kvinnor som tyvärr har formuleringsprivilegiet.
Inlägg #10: Postat: 2008-03-07 12:52:00
Franklin
7/ Precis Inger! De förtrycker ju sina medsystrar mest. Det är som sagt helt jävla absurt.
Laddar...