|
Inlägg #1: Postat: 2008-03-07 10:31:00
|
|
Leif-Arne |
Om man utgår i från begreppet "svenskhet" så kan man fundera över hur detta begrepp skall defenieras; -vad är "svenskhet"? Om kristendom, som är en från mellanöstern importerade religion, är svenskhet så, in fattar "svenskheten" influenser utifrån.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-07 12:46:00
|
|
robbe74 |
Svensk är man om man är född i Sverige av svenska föräldrar menar vissa. Jämför för tusan inte finnar med Somalier eller araber som en del gör. Folk i Europa är lättare att integrera undantaget folk från balkan!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-07 13:05:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Man behöver inte vara ett geni för att genomskåda Arne Holmströms budskap. Han säger mellan raderna att: Svensk är den som har naturliga blå ögon och blont hår.
Hudfärgen är mindre viktig än hårfärgen, forstätter han;men vit är att föredra. Övriga utseenden betraktar Arne som främmande, och icke-svenska. Språket anser Arne vara oväsentligt, eftersom han ändå inte är språkmäniska.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-07 13:42:00
|
|
ArHo |
Ragnhild och Inger Först till RB tänk att redaktionen ändrar lite här och där i manuskriptet så stavfelen, får stå för deras räkning! Inger vad skönt att jag har friska bruna ögon så att jag kan aldrig bli kallad blåögd svensk!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-07 13:48:00
|
|
ArHo |
Du Leif-Arne måtte tillhöra de ljusblå svenskarna som låtit sig indoktrineras av politisk propaganda.Personligen har jag levt med politiken sedan barnsben tack vare min pappa som var en obotlig kommunist! som fick mig att förstå att politik är menligt farligt för vem som helst, som du tycks ha stor erfarenhet utav?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-07 16:30:00
|
|
Unto S |
Herre jävlar! Gud i himmelen! Halleluja! Läste i en svensk rasisttidning att endast 0,8 av befolkningen i Sverige är rent svenska, alltså har endast svenska gener. Frågar bara när ni skall starta den ”slutgiltiga lösningen” och ser till att 9 miljoner invånare i Sverige skall gasas ihjäl. Lycka till alla ni svennerasister!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-03-07 21:17:00
|
|
arga gubben |
Alla verkar ha fullständigt spårat in på ögonfärg m.m. ovidkommande saker, men det var inte det som inlägget handlade om. Vissa invandrar grupper är faktiskt överraskande intoleranta mot andra kulturer i detta fall svensk eller nordvästeuropeiska om ni så vill. Somliga med tydlikt föraktfull attityd till oss "hedningar". Detta förbigås ofta med hänsynsfull tysnad.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-03-11 15:11:00
|
|
Unto S |
Idag hade en av Sourzes nazister ett par kommentarer som innehöll beväpnat hot mot invandrare. Sourzeredaktionen har tagit bort dessa, synd, för det hade inte skadad att alla fick läsa dessa de ”Nationellas” hot och terroristverksamhet mot invandrare.
|
| |