|
Inlägg #1: Postat: 2008-03-04 19:49:00
|
|
Yngve K |
God kväll Inger-Sofia Jag tackar för Dina vackra ord. När läste artikeln i SvD om ungdomarnas svåra situation i dagens samhälle tänkte jag att jag ville berätta om hur det var att vara ung efter andra världskriget. Man har det både lättare och svårare. Jag vet inte om jag vill byta. I trädgård kan man arbeta överallt i världen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-04 21:09:00
|
|
Inger-Sofia |
Flyttade hemifrån,När jag var 17 och började på Lantbruksskolan.Internat.Nej.Jag skulle inte heller vilja byta.Hårt fick man jobba.Med både hjärna och muskler.Vilket gav En bra kondition för båda.Ingen dator.Vi lånade en traktor på skolan och for hela högen och badade.Hittade på olika aktiviteter.Roligt hade vi Jobb var lätt att få.Kom man till södra sverige och sökte jobb.sa dom.Är du från norrland?Det är hederligt folk,som är bra på att arbeta.Det var det "papperet" som efterfrågades då.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-04 22:02:00
|
|
Yngve K |
Det var nästan att jag hade arbetat på Mainau. Jag skrev till Lennart Bernadotte och frågade om jobb i trädgården och tänkte inte vidare på det utan hade börjat på ett nytt jobb. En dag kom det ett brev från Lennart Bernadotte att jag kunde få jobb där. Jag tvekade därför att jag inte hade det riktiga intresset för trädgård. Det var mest för att lära mig tyska som jag ville arbeta i Tyskland. Så jag tog inte chansen att få uppleva Mainau. Ivar hade varit där och tyckte att Mainau var fantastiskt.
|
| |