Inlägg #1: Postat: 2008-03-03 18:53:00
|
ArHo |
Du Frida är en totalt ansvarslös medborgare som borde avgå omedelbart och lämna politiken!
Väx Upp! och kom igen när du blivit vuxen och skaffat dig livserfarenhet!
I praktiken förespråkar du en Anarkistisk värld, den sortens politik har vi redan nog utav i Sverige!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-03 18:54:00
|
Ragnhild Blücher |
Det räcker inte med att fråga sig hur man genomför fri invandring, utan lika viktigt är det att fråga sig: Hur hanterar vi den invandringssituation vi har ?
Hur försvarar vi det svenska språket, utan att bli tagna för rasister och främlingsfientliga ?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-03 19:49:00
|
Inger Olsson |
Tanken kan i bästa fall vara god, om att inte s k a p a d e nationsgränser fanns, men det är en utopi idag. I din föreställningsvärld ser jag dock dina argument både cyniska o naiva. Tyvärr.
Du tar upp "de papperslösa" - som ju mig veterligen har sökt hit på flyktingstatus - o anför detta som
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-04 09:48:00
|
Jocke S |
"Fri" invandring? Det skulle ju inte ens fungera i så fall! Det som händer är, som nu att de som är unga och välutbildade från utomeuropiska länder kommer hit. För att, som vissa drömmer om, upprätthålla vår välfärd, samtidigt som deras länder dräneras. Insatserna bör göras där!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-04 10:50:00
|
robbe74 |
ÅHHHH nej inte denna tokiga Metso. Nu är det snart fullkomligt här på denna site. Snart är väl Runar här med. Vi kan ha fri invandring om bidragen slopas helt! Då komemr iofs inte en enda komma hit. De som vill arbeta väljer länder med bättre löner och klimat! Frida Metso vad gör hon här? Hon är en naiv korkad blondin!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-04 10:52:00
|
robbe74 |
Vi har rätt att bestämma vilka som ska komma hit för att vi bor här. Vi byggde upp landet och betlar skatt. Vad gör Frida dåren Metso?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-03-04 10:58:00
|
Mysan |
På jobbtorget där jag går finns knappt en enda svensk .Vad beror det på ? Frågan är vilket land som ska ta emot alla flyktingar somintekan leva i sina hemländer? Välfärdssverige finns inte längre.
Antingen praktik eller bidrag .Inget av detta leder till jobb.Saknar sverige som fanns på 80 talet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-03-04 13:24:00
|
Unto S |
Bra! ”Håll Sveriges dörrar öppna!” Bra! Jag gillar också globalisering. Men jag är motståndare till liberalernas globalisering som innebär i slutändan att de rika ländernas kapitalister får fri tillgång till världens rikedomar. Afrika är världens rikaste kontinent men har världens fattigaste befolkning. Rikedomarna från Afrika forsar in i de vitas värld.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-03-04 13:26:00
|
Leif-Arne |
Vad gäller arbetskraftsinvandring så finns i princip inga svårigheter förknippat med detta. Den som kommer hit och från första stund börjar leverera är en tillgång. En viss infasning över tid med gällande trygghetssystem behövs sannolikt. Det är när det gäller människor som sannolikt kommer att behöva försörjas via våra transföreringssystem det behövs en reglering.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-03-04 15:09:00
|
robbe74 |
INGA SOM KOMMER HIT ARBETAR! Är det så jävla svårt att förstå det är bara bidragssnyltare!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-03-04 19:16:00
|
Patrick G |
Hmm... måste erkänna att jag alltid tilltalats av liberala ungdomars friinvandringspropaganda. Men jag undrar lite om det nu inte har att göra med Vaxholmsfallet.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-03-04 19:34:00
|
robbe74 |
Putte G kamma dig nu du är ifrån Usa inte nått medeltidsland från mellanöstern eller Afrika. Dina klimatprofetier kan du glömma! Invanrinegn dödar Sverige! Snart gated communitys där du bor
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-03-05 21:48:00
|
Äng-elden |
Kan hålla med dig till vis del men inte hela vägen för vare sig man vill eller inte inse, så har Sverige inte den infrastrukturen som krävs för att ta emot vare sig invandring/arbetskraft som vi nu fått.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-03-05 21:51:00
|
Äng-elden |
Skulle våra politiker göra sitt jobb, hade vi inte hamnat där vi är nu. Sverige ligger långt efter andra länder som haft en större position, exempelvis strax efter andra världskriget. Då sprang Sverige efter arbetskraft som bara den, stämmer det ?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-03-05 21:52:00
|
Äng-elden |
Globaliseringen talar sitt klara och tydliga språk men "moder Sverige" och de gamla sosse-lagar är kvar och den nya regeringen låtsas som om inte de ser detta, tros många fina löften innan valet, stämmer det ?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-03-05 21:54:00
|
Äng-elden |
Sist men inte minst: Vad jag nu undrar, i relation till friinvandring, som staten låtsas som om den inte finns, är frågan min: finns det en hundbegraven eller är det frågan om en "hundkyrkogård" ?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-03-07 12:25:00
|
Ragnhild Blücher |
Ena sekunden vill Frida Johansson-Metso värna om kvinnors rättigheter, och nästa sekund vill hon släppa in fler muslimer. Är inte det att sända dubbla budskap ?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-03-09 10:25:00
|
Truto |
Du bekräftar till fullo bilden av den naiva svenska blondinen.
|
|