|
Inlägg #1: Postat: 2008-03-02 15:26:00
|
|
AlfVerner |
Det är helt djävla sanslöst hur denna medeltidsföreteelse går mot en nyrenässans och man låter sagorna, som säkert fyllde sin funktion när de föddes, få överleva. Sverige var på väg mot en sekularisering, d v s en befrielse från de religiösa dogmerna, men måste återigen kasta bort en massa energi på menimngslösheter.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-02 15:28:00
|
|
AlfVerner |
Att avfärda detta megaproblem med "Islamafofi" duger inte.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-02 15:33:00
|
|
AlfVerner |
Jag har inga problem med religiositet på privat nivå, men när man vill ha politiskt inflytande då är det bara tvärstopp för min del. Det är möjligt att koskit är gott, men det kan också vara så att en miljard flugor kan ha fel. Religiösa fånerier har framförallt ett syfte och det är att vidmakthålla en hierarki, därför sponsras också Imamer över hela världen från Saudiarabien. Det är ett MYCKET STORT demokratiskt problem.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-02 15:36:00
|
|
AlfVerner |
Du är muslim, du är jude, du är kristen, du är buddist --- jag är cyklist.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-02 15:43:00
|
|
AlfVerner |
Den högsta, absolut högsta och enda acceptabla beslutsformen är demokratin, d v s en man en röst. Allt våld mot denna ståndpunkt är ett hot mot demokratin, mot mig och mot FN:s deklaration om mänskliga rättigheterer. Alla som inte delar denna uppfattning i konungariket Sverige har mig som absolut och definitiv fiende. Så ta "Islamafobi"-skitsnacket och stoppa upp i det lilla rövhålet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-02 18:42:00
|
|
arga gubben |
Ord och inga visor!!! Men Verner har flera poänger här. Är det för mycket pjunk?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-03-02 20:39:00
|
|
Janne B |
Alf Verner har nästan alltid en del sanningar att bjuda mig sedan jag sorterat lite.Det tycker jag som frikyrklig. Religion får aldrig användas i maktsyfte - bara itjänadesyfte. Frälsis har i stort sett förstått detta.De har en låtsas- arme som bjuder på soppa och kläder.
|
| |